رييس انجمن توليدكنندگان محصول سالم و ارگانيك گفت: 200 هزار تن محصول كشاورزي سالم از محصولات توليدي خوزستان به خارج از كشور صادر شده كه شامل 90 هزار تن سبزي و 110 هزار تن صيفي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سيدامير سلامتي عنوان‌كرد: محصولات كشاورزي سالم استان عمدتا به روسيه و مقدار كمي به بلژيك و حوزه خليج‌فارس صادر مي‌شود.

وي افزود: سال‌گذشته 5 هزار هكتار از اراضي خوزستان زير كشت انواع محصولات كشاورزي سالم رفت و انتظار مي‌رفت عملكرد مطلوبي داشته باشد اما به دليل اين‌كه اوايل كشت بارندگي زياد بود و در بهمن‌ماه كه اوج رشد محصولات بود، بارندگي متوقف و موجب اوفت عملكرد توليد شد و به همين علت سال زراعي گذشته از نظر اقتصادي مقرون به‌صرفه نبود.

رييس انجمن توليدكنندگان محصولات سالم و ارگانيك خوزستان ادامه‌داد: از سوي ديگر هزينه‌هاي بالاي توليد و حمل و نقل به حدي بالا رفت كه كشاورزان توانايي پرداخت اي هزينه‌هاي سرسام آور را ندارند.

سلامتي تصريح‌كرد: هم‌اكنون در حال صادر كردن محصولات كشاورزي سالم بهاره هستيم اما صادرات به شيوه‌هاي سنتي و اوليه انجام مي‌شود، در حالي كه شيوه‌هاي بسته‌بندي و مكانيزاسيون محصولات كشاورزي بايد توسعه يابد تا در بازارهاي جهاني مطلوبيت و بازارپسندي بيشتري پيدا كنند اما متاسفانه كمي به اين امر توجهي نمي‌كند.

وي اظهاركرد: از جمله محصولات كشاورزي سالم بهاره كه در حال صادر شدن به خارج از كشور است مي‌توان به كلم، سيب‌زميني، سير، پياز و بادمجان اشاره‌كرد.

رييس انجمن توليدكنندگان محصولات كشاورزي سالم خوزستان با اشاره به برنامه‌ريزي‌هايي براي توسعه توليد اين محصولات در سال جديد، خاطرنشان‌كرد: امسال 18 هزار هكتار براي توليد محصولات سالم هدف‌گذاري شده كه در صورت همكاري سازمان‌هاي متولي توسعه كشت تحقق مي‌يابد.

سلامتي يادآورشد: خوزستان جايگاه نخست را در توليد محصولات كشاورزي سالم در سطح كشور دارد و عمده اين محصولات در شمال شهر استان توليد مي‌شود./س


برچسب ها: صادرات ، محصول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.