کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جوشانده گیاه بولاغ اوتی بادر نظر گرفتن خاصیت خلط آوری آن بولاغ اوتی قابل توصیه برای درمان التهاب دستگاه تنفسی برونشیت مزمن است.

 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: بولاغ اوتی را به دلیل دارا بودن ویتامین ث نباید به صورت جوشانده و یا دَم کرده مورد استفاده قرار داد.

وی با بیان دلیل استفاده خام از این گیاه دارویی تشریح کرد: گرما موجب از بین رفتن مواد موثره و ترکیبات شیمیایی آن شده و می توان آن را به هراه با غذا و به عنوان سبزی خوراکی مصرف نمود.

نقشی ادامه داد: تمامی قسمت های بولاغ اوتی دارای خاصیت دارویی است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره ای به ترکیبات بولاغ اوتی یادآور شد: این گیاه از لحاظ انواع ویتامین ها نظیر ویتامین آ ، ویتامین ث و همچنین املاح معدنی مورد نیاز بدن یعنی آهن، یُد و کلسیم غنی است.

وی از اثرات منفی این گیاه دارویی برای زنان آبستن اظهار داشت: با در نظر گرفتن این که مواد موثره بولاغ اوتی موجب انقباض و اسپاسم شدید ماهیچه های بدن می شود، نباید مورد استفاده زنان آبستن قرار گیرد.

نقشی تاکید کرد: کارشناسان مصرف خام بولاغ اوتی یا علف چشمه را برای بیماری اسکوربوت عوارض آن یعنی خونریزی های لثه و خونریزی های زیرجلدی موثر می دانند./س

برچسب ها: درمان ، التهابات ، تنفسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.