يک کارشناس سياست خارجي گفت: جمهوری آذربايجان با اقداماتش عليه جمهوري اسلامي ايران تنها اعتبار سیاسی خود را در منطقه به معرض حراج می‌گذارد.

"سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرافکني‌هاي جمهوري آذربايجان در رابطه با جدا کردن منطقه آذربايجان از ايران، گفت: مسئله تمامیت ارضی کشورمان و یک‌پارچگی آن موضوعي کاملا تثبیت شده است و تاکنون هر تلاشی که برای برهم‌زدن این مهم صورت گرفته با ناکامی مواجه شده است.

وي نمونه اين ناکامي‌ها را 8 سال جنگ تحمیلی عراق عليه کشورمان دانست و ادامه داد: کشور کوچکی همچون آذربایجان با این قبیل اقدامات تنها حیثیت و اعتبار سیاسی خود را در منطقه به معرض حراج می‌گذارد.

فياضي با تاکيد بر اينکه تمامیت ارزی ایران مسئله‌ای تثبیت شده در منطقه به‌شمار مي‌رود، تصريح کرد: ملیت‌ها و مذاهب و اقليت‌هاي گوناگون در جمهوري اسلامي ايران علي‌رغم تفاوت‌ها با يکديگر رفتاری مسالمت آمیز دارند.

وي در ادامه افزود: همواره در این قبيل اقدامات شاهد سرنخی از کارشکني‌هاي رژیم غاصب صهیونیستی هستيم.

فياضي منشاء اقدامات خصمانه و علت نزدیک‌ شدن ارتباط رژیم جعلي صهیونیستی با جمهوري آذربايجان را چيزي جز این رژیم منحوس نداست و اظهار داشت: کشور آذربایجان باید ضمن تجدیدنظر در رفتارهای خود بداند که اینگونه اقدامات تأثیرات منفی و غير قابل بازگشتي روی مردم ترک زبان ساکن آذربایجان خواهد گذاشت  چرا که این مناطق جزوي از خاک ایران محسوب می‌شوند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: حمايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي در حقيقت دامی برای آذربايجان تلقی می‌شود که در آينده به تغيير جايگاه اين کشور تاثيرات منفي خواهد گذاشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار