مدیر عامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در چهارمین سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان، چندین طرح بزرگ آبفا خوزستان با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'محمدعلی صنیعی نژاد' اظهارداشت: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شوشتر به ظرفیت 22 هزار متر مكعب در شبانه روز ، 600 كیلومتر خطوط شبكه اصلی و فرعی فاضلاب، 20 هزار انشعاب فاضلاب و 9 ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرهای استان خوزستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی هدف از اجرای این طرح های عظیم زیست محیطی را حذف ورود فاضلاب به رودخانه كارون و گرگر، جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و ارتقای سطح بهداشت عنوان و افزود: برای اجرای این پروژه ها مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار اوراق مشاركت مردمی و تملك دارایی ها هزینه شده است.

صنیعی نژاد با بیان اینكه تصفیه خانه فاضلاب شوشتر در زمینی به مساحت 10هكتار احداث شده است تصریح كرد: این تصفیه خانه كه با فرآیند لجن فعال كار می كند 122 هزار مترمكعب در شبانه روز ظرفیت دارد و جمعیتی معادل 110 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب خوزستان افزود: همچنین با اجرای 600 كیلومتر خطوط شبكه اصلی و فرعی در 16 شهر آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام، شادگان، سوسنگرد، هویزه، رفیع، بستان، شوشتر، دزفول، بهبهان، اندیمشك، شوش، ایذه و رامهرمز بیش از 20 هزار انشعاب فاضلاب تاكنون واگذار شده است.

وی یاد آور شد: هم اكنون پروژه های اجرای خطوط شبكه فاضلاب در 16 شهر استان فعال است و با پایان عملیات احداث چهار هزار و 600 كیلومتر شبكه فاضلاب در این شهرها 385 هزار اشتراك فاضلاب به مشتركان فاضلاب استان افزوده خواهد شد. /ب
برچسب ها: طرح ، آبفا ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.