يک کارشناس سياست خارجي گفت: اقدامات خصمانه جمهوري آذربايجان در سرکوب جريانات مذهبي در منطقه و اقدامات تبليغات مسموم ضد ايراني مبني بر تجزيه منطقه آذربايجان از کشورمان از جمله اقداماتي است که در راستاي اهداف شوم غرب عليه کشورمان صورت مي‌گيرد.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فروپاشي شوروي سابق و تجزيه آن به 15 کشور، گفت: پس از اين تجزيه اين کشور آمريکا، اروپا و رژيم غاصب صهيونيستي به اشکال گوناگون در تلاش براي اعمال نقوذ گسترده‌ در اين مناطق و به ويژه کشورهايي که در همسايگي ايران قرار داشته، بودند.

وي ادامه داد: بخشي از اين اقدامات به صورت مستقيم و بخشي ديگر به صورت غيرمستقيم صورت مي‌گرفت.

منصوري با بيان اينکه در ميان کشورها، آذربايجان بيشتر از ساير کشورها زمينه پذيرش اين تغييرات را داشت، تصريح کرد: به دليل اينکه بيشتر مردم اين کشور داراي مذهب شيعه بوده وضعيف بودن دولت در امر اداره کشور موجب شد تا آذربايجان با اتکا به غرب و وابستگي به آن با کمک به اهداف شوم غرب بتواند حاکميت خود را حفظ کند.

وي در طول دو دهه گذشته تدريج وابستگي آذربايجان به غرب نسبت به بقيه کشورهاي منطقه و البته تا حدودي گرجستان افزايش يافت، اظهار داشت: اين روند به گونه‌اي استمرار يافته است که رژيم منحوس صهيونيستي و انگلستان، آذربايجان را به عنوان پايگاهي براي اهداف شوم خود در منطقه تلقي مي‌کنند.

منصوري تاکيد کرد:در برخي مواقع شايعاتي پيرامون اين مطلب که آذربايجان روزي بتواند به عنوان نطقه‌اي براي اقدامات نظامي غرب عليه ايران به کار گرفته شود به گوش مي‌رسد.

وي اظهار داشت: اقدامات خصمانه آذربايجان در سرکوب جريانات مذهبي در منطقه و اقدامات تبليغات مسموم ضد ايراني مبني بر تجزيه منطقه آذربايجان از کشورمان از جمله اقداماتي است که در راستاي اهداف شوم غرب عليه کشورمان صورت مي‌گيرد.

منصوري با بيان اينکه متاسفانه دولت آذربايجان به عاقبت خود به ويژه منافع بلندمدت کشورش در منطقه توجهي ندارد، تاکيد کرد:جمهوري آذربايجان با اين اقدامات ضربه سختي به پايه‌هاي کشورش مي‌زند چرا که غربي‌ها همواره براي تمامي کشورهاي دستاويز خود تاريخ مصرفي در نظر مي‌گيرند و پس از رسيدن به هدفشان آن دولت‌ها را رها مي‌کنند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به سفر وزير امور خارجه آذربايجان به رژيم جعلي صهيونيستي، خاطر نشان کرد: اين اتفاق در راستاي مسائل و موضوعاتي انجام شده که در طول بيش از دو دهه گذشته همواره شاهد آن بوده‌ايم.هرچند که به نظر مي‌رسد اين سفر، يک سفر رسمي و علني بوده چراکه سفرهاي مخفيانه متعددي ميان اين دو کشور صورت گرفته است.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار