پسرم در آغاز کارش به روی سن رفت و مرحوم افشار به عنوان پیشکسوت سیاه بازی صورت او را سیاه کرد .

جواد انصافی، بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران بیان کرد: سعدی افشار به عنوان تنها بازمانده‌ی سیاه بازی حدود 60 دهه در این عرصه فعالیت داشت.




وي افزود: سعدی افشار با وجود برخورداری از سن بالا همیشه بدیهه گو و بذله گويي توانا بود.

انصافی گفت: از معروف ترین سیاه بازان می توان به ذبیح ماهری اشاره كرد و من، مجید افشار و محمود بصیری نيز نسل جديد سياه بازان هستيم.

انصافی در خصوص آخرین نسل جدید سیاه بازی افزود: آخرین نسل سیاه بازی پسرم امیرحسین انصافی است و تمام تلاش خود را در انتقال این هنر به دیگران مي‌كنيم.

انصافی در ادامه گفت: نسل های جدید این هنر را به صورت دانشگاهی فرا می گیرند اما نسل های گذشته هنر سیاه بازی را با استفاده از تجربیات دیگران تنها به صورت تجربی فرا می گرفتند.

این بازیگر اظهار داشت: با یکدیگر همکاری نداشتیم اما در جشنواره های مختلف در کنار وی بودم در اولین جشنواره سیاه بازی که در ساری سال 1387 برگزار شد "سعدی افشار" به عنوان مهمان پیشکسوت هنر سیاه بازی در جشنواره حضور داشت.یک رسمی وجود داشت که صورت جوانان علاقمند ورود به این عرصه توسط پیشکسوت سیاه بازی سیاه می شود.

وی عنوان کرد: پسرم در این جشنواره برای آغاز کارش به روی سن رفت و مرحوم افشار به عنوان پیشکسوت سیاه بازی صورت او را سیاه کرد و به این صورت کار خود را به طور رسمی آغاز کرد که این رسم زیبا خوشبختانه ادامه دارد.

انصافی گفت: سعدی افشار هنرمندی فعال در سیاه بازی بود و با وجود سن بالا علاقه‌مند به حضور در صحنه بود.

وی تصریح کرد: آخرین بار در جشنواره 2 سال پیش با ویلچر در جشنواره حضور داشت زیرا وی عاشق این کار بود.

وی تصریح کرد: به هر حال ما از مرگ وی اندوهگین هستیم اما او گفته بود که در مجلس من گریه نکنيد چون مردم ما باید شاد باشند./ص


 

برچسب ها: سیاه بازی ، افشار ، انصافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار