امروز در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2013 بزرگسالان آسیا که در ورزشگاه ایندیرا گاندی شهر دهلی نو پیگیری می شود، حسن مرادقلی آزادکار جوان وزن 60 کیلوگرم کشورمان به گروه شانس مجدد راه یافت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مرادقلی در وزن 60 کیلوگرم در دور اول، مقابل حریف تایلندی خود سیری فونگ چامپاخان به روی تشک رفت که در وقت اول با نتیجه 6 بر صفر و در وقت دوم با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید.

حسن مرادقلی در دور دوم برابر ری آن هوانگ ريونگ از کره شمالی مغلوب شد. وی در حالی که در تایم اول با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی رسیده بود، در تایم دوم و در حالی که دیدار با نتیجه 3 بر 3 مساوی بود در یک لحظه غافلگیر شد و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد. مرادقلی با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. مرادقلی ابتدا باید به مصاف باج رانگ باج رانگ از هند می رود و در صورت پیروزی برای کسب مدال برنز به مصاف شوگو مائدا از ژاپن می رود.

در این وزن جائه هون یانگ از کره جنوبی و ری آن هاگ هانگ از کره شمالی فینالیست شدند. شکست دولت نیازبیکوف از قزاقستان مقابل کشتی گیر کره جنوبی از حوادث مهم این وزن بود.

طهماسبی زاده در وزن 55 کیلوگرم در دور نخست مقابل سعید مظفر مودینوف از تاجیکستان در وقت اول با نتیجه صفر بر 1 مسابقه را واگذار اما در وقت دوم با نتیجه 7 بریک و در نهایت با ضربه فنی کشتی را با پیروزی پایان برد.وی در دور دوم مقابل فومی تاکا موری شیتا از ژاپن در دو تایم با نتیجه 4 بر یک و 5 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل آمیت کومار از هند از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن آمیت کومار از هند و کانگ ایل یانگ از کره شمالی فینالیست شدند.

کشتی گیران کشورمان که نخستین حضور خود در مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا را تجربه می کنند، از ظهر امروز (شنبه) در ورزشگاه ایندیرا گاندی شهر دهلی نو پایتخت هندوستان به مصاف حریفان خود رفته اند.

مسابقه های پنج وزن دیگر در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهد شد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار