رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین تولید باغی را ازنظر وزنی، محصول انار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 34 هزار تن انار از باغات استان برداشت شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ هادربادی وظیفه عمده سازمان جهاد کشاورزی را تعیین سیاست‌ها و راهبردهای مربوط به بخش کشاورزی، انجام امور پژوهشی و توسعه‌ای در زمینه‌های آب و خاک دانست و اظهار کرد: اصلاح بذر و نهال، اصلاح نژاد، پرورش دام و آبزیان از دیگر وظایف سازمان جهاد کشاورزی است.

وی میزان تولید عناب را 3 هزار تن در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: میزان تولید زرشک 13 هزار و 500 تن و تولید زعفران 46 تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین تولید باغی خراسان جنوبی را انار دانست و افزود: در سال گذشته 34 هزار تن انار از باغ‌های استان برداشت شده است.

هادربادی تصریح کرد: تعداد هشت مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان احداث شده است که در شش شهرستان زیر ساخت‌های آن به پایان رسیده است.

وی اذعان داشت: از تعداد هشت مجتمع گلخانه‌ای در سه مجتمع گلخانه‌ای واحدها به متقاضیان از 30 تا 80 درصد واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت تعداد 160 واحد گلخانه‌ای در خراسان جنوبی خبر داد.

هادربادی با اشاره به اینکه آزمایشات آب و خاک با هدف بررسی دقیق وضعیت آب و خاک انجام می‌شود،خاطرنشان کرد: برای صدور مجوز احداث گلخانه‌، توسعه باغ‌ها، آبیاری تحت فشار و اجرای طرح‌های زراعی و باغی نتایج آزمایش‌های آب و خاک الزامی است.

وی باغات نمونه خراسان جنوبی در سطح شهرستانی، استانی و ملی بیش از 100 مورد عنوان کرد و گفت: باغات نمونه استان شامل زرشک، زعفران، عناب، انار، پسته، خرما، زیتون و گیاهان دارویی گلخانه‌ای می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی متذکر شد: ارائه تسهیلات تحت عنوان پروژه‌های هرس، تغذیه چالکود و محلول‌پاشی، حذف و جایگزینی باغات درجه سه و حصار کشی باغات را از عمده فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در چارچوب طرح اصلاح و احیاء باغات میوه اعتباراتی از محل تملک و دارایی در نظر گرفته شده بود که در سال گذشته و جاری از محل تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی این اقدامات انجام می‌شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.