فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: برجک‌های هنگ مرزی ارومیه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا کنترل موثری در مرزها دارند.

شهروز رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به موقعیت جغرافیایی هنگ مرزی ارومیه، اظهار داشت: این هنگ در غرب شهرستان ارومیه واقع شده است و تنها هنگ مرزی است که با دو کشور عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و طول مرز زمینی آن در حدود 150 کیلومتر است.

وی با اشاره به تقسیمات کشوری شهرستان ارومیه، خاطرنشان کرد: طبق این تقسیمات ارومیه به پنج بخش تقسیم شده است و دو بخش آن در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه واقع است.

رحمانی ارتفاعات دالانپر را از جمله ارتفاعات مهم در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه عنوان کرد و گفت: احداث برجک و فلس کشی در راستای اجرای طرح انسداد مرز و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت اقتصادی، اجتماعی و ملی از سال‌های گذشته آغاز شده و در سال جاری ادامه خواهد داشت.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه به تجهیز برجک‌های هنگ مرزی ارومیه به تکنولوژی روز دنیا اشاره کرد و افزود: با به‌کارگیری دوربین‌های دید در شب، دوربین‌های حرارتی و سامانه‌های رایانه‌ای در این برجک‌ها، کنترل موثری در مرزها داریم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در محل‌های دارای خلأ مرزی، ابراز داشت: عدم حضور مرزبانان یا کمرنگ بودن حضور آنان در این مناطق سبب تردد قاچاقچیان و اشرار شده است./س

برچسب ها: ارومیه ، هنگ مرزی ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.