مسئول امورپیگیری امور بیمارستان های اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت : در سال گذشته 7 هزار واحد خون مازاد بر نیاز استان کرمان به سایر استان های کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حجت نژاد محراب ، در چهاردهمین جلسه اداره کل انتقال خون استان کرمان افزود : از این میزان خون ارسال شده در سال گذشته 3هزار و 600 واحد خون مربوط به نیمه دوم سال گذشته بوده است .

وی خاطر نشان کرد : از اجرای طرح همویژلانس در بیمارستان های استان تنها 252 مورد عوارض ناشی از تزریق خون گزارش شده است که این امر نشان دهنده این است که بیمارستان ها به خوبی عوارض ناشی از تزریق خون را گزارش نمی دهند .

نژاد محراب با اشاره به اینکه طرح همویژلانس از سال 89 در بیمارستان های استان راه اندازی شده است افزود : از 252 مورد عوارض گزارش شده ناشی از تزریق خون در بیمارستان های استان 73 مورد مربوط به نیمه دوم سال گذشته بوده است .

وی تصریح کرد : در نیمه دوم سال گذشته مصرف کرایو در بیمارستان های شفا و باهنر افزایش و مصرف خون بیمارستان های سید الشهداء و افضلی پور به صفر رسیده است 

مسئول امورپیگیری امور بیمارستان های اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: در سال گذشته 9 هزار واحد درخواست خون بیماران تالاسمی استان داشته ایم که اداره کل انتقال خون استان کرمان توانسته است 7 هزار واحد از این میزان درخواست را با کیسه های فیلتر دار تأمین کند .

نژاد محراب از افزایش ضایعات پلاکت خون در بیمارستان های استان خبر داد و اظهار داشت : تعداد ضایعات پلاکت در نیمه اول سال گذشته 183 واحد بوده که این میزان در نیمه دوم سال گذشته به 204 واحد رسیده است./س

برچسب ها: ارسال ، خون ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.