رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به استقبال سرمایه‌داران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های شیلاتی در کشور، 683 میلیارد تومان تسهیلات هفت درصد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، غلامرضا رازقی به منظور بازدید از مناطق صیادی و آبزی‌پروری منطقه سیستان به همراه رضا نجفی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و حسن خمر مدیرکل شیلات سیستان از استخر پرورش ماهی «علیجان باقری» در روستای لواریاب بخش مرکزی شهرستان زاهدان (سه راهی زاهدان، زابل، نهبندان) بازدید و سپس وارد منطقه سیستان شد.

وی با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان نیمروز از دریاچه هامون و مناطق صیادی که جمعی از صیادان و نمایندگان تعاونی‌های صیادی و اتحادیه حظور داشتند بازدید کرد

در این دیدار نماینده صیادان گزارشی از مشکلات و تنگناهای موجود به ویژه گرفتن حق آبه از کشور افغانستان ارائه و از معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران درخواست همکاری و برطرف شدن مشکلات را کرد.

معاون وزیر در جمع صیادان گفت: به محض ورود به تهران شخصاً موضوع حق آبه ایران را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهم کرد.

این مسئول به استقبال سرمایه‌داران بخش خصوصی در ایجاد زیر ساخت‌ها و اجرای طرح‌های شیلاتی در کشور اشاره کرد و افزود: در همین ارتباط 683 میلیارد تومان تسهیلات هفت درصد پرداخت شده است.

رازقی میزان صید آبزیان را در سال گذشته مقدار 850 هزار تن اعلام کرد و متذکر شد: این مقدار صید نسبت به سال 90 بیش از 115 هزار تن افزایش داشته است./س

برچسب ها: تسهیلات ، سرمایه ، داران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.