منتقد سينما گفت: تنها 5 فیلم در حوزه اکران تا پایان سال جزء پرفروش ها قرار خواهند گرفت.

کیوان کثیریان منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت اکران نوروزی و آینده سینمای ایران با اکران های بعدی گفت: با وجود اینکه توقع بیشتری از فروش اکران نوروزی داشتیم اما در مجموع از فروش قابل قبولی فیلم های امسال برخوردار بودند.
وی ادامه داد: فیلم های "تهران 1500" و "حوض نقاشی"  توانستند به خوبی فروش داشته باشند اما فیلم "قاعده تصادف" بهترین فیلم امسال با نبود اکران مناسب نتوانست با استقبال و فروش قابل قبول مواجه شود.
کثیریان با اشاره به ویژگی یک فیلم مناسب برای اکران افزود: برای اکران نوروز فیلم های واجد ارزش و جذابیت انتخاب می شوند اما زمانی که فیلمی فروش نداشته باشد تناقضی را در انتخاب فیلم ها به وجود می‌آورد.
این منتقد در ادامه در خصوص وضعیت امسال اکران عنوان کرد: امسال از آن سال هایی است که فیلم گیشه ای موفقیت چندانی نخواهد داشت و تنها فیلم های اکران نوروزی این ویژگی را داشتند و به طور قطع تا پایان سال 5 فیلم فروش خوبی خواهند داشت.
وی تصریح کرد: امیدوارم همه فیلم ها ویژگی فروش خوب را پیدا کنند و آن طور از شواهد معلوم است فیلم "برف روی کاج ها" در کنار حواشی اکران خوبی داشته باشد.
کثیریان در خصوص فروش فیلم های فرهنگی اظهار داشت: با بهتر شدن رویکرد و توجه مردم نسبت به فیلم های فرهنگی دیگر فیلم های سخیف کمدی و موضوعات دختر و پسری جایگاهی در میان مردم ندارند.
وی متذکر شد: نتیجه استقبال از فیلم های "تهران 1500" و "حوض نقاشی" نشان داده که مردم بهای بیشتری به فیلم خوب و فرهنگی داده اند و این جای خوشحالی دارد.
کثیریان در پایان خاطرنشان کرد: استقبال مردم از فیلم های پرمحتوا و جدی تر باعث شده که تولید کنندگان رغبت خود را برای این نوع موضوعات به خصوص موضوعات اجتماعی افزایش دهند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار