رییس هیات مدیره شرکت واگن پارس اراک اعلام کرد: این شرکت در سال جاری ساخت قطار مسافربری با سرعت 200 کیلومتر در ساعت را جزو برنامه های قطعی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قنبری در آیین ویژه تحویل اولین سری واگن های باری شش محوره تولید واگن پارس در اراک افزود: هلدینگ قرارگاه خاتم الاوصیا متولی خط قطار برقی تهران - مشهد است و خودروی ریلی این خط با سرعت 200 کیلومتر در ساعت تعریف شده است.
وی اضافه کرد: این خط ریلی برقی 50 دستگاه لکوموتیو پرسرعت نیاز دارد که کار نمونه سازی یک دستگاه آن امسال در واگن پارس آغاز شده و در صورت موفقیت و تایید نهایی کار تولید 50 دستگاه شروع می شود.
رییس هیات مدیره شرکت واگن پارس اراک تصریح کرد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت قطار پرسرعت حداقل با صرفه جویی 20 تا 30 درصدی همراه است ضمن آنکه در شرایط کنونی تولید قطعات حساس این خودروی ریلی اهمیت بالایی دارد.
قنبری عنوان کرد: قرارگاه خاتم الاوصیا سهام شرکت واگن پارس را با هدف ایجاد بستر پیشرفت سریع این صنعت خریداری کرده است و تنها در سال گذشته موفق شده پنج قرارداد داخلی به ارزش یکهزار و 300 میلیارد ریال و یک قرارداد خارجی به ارزش 70 میلیون دلار برای این کارخانه کارسازی کند.
وی ادامه داد: بر اساس قرارداد خارجی منعقد شده که در مرحله پایانی است یکهزار و 600 دستگاه واگن باری کشور عراق بازسازی می شود.
مدیر هلدینگ قرارگاه خاتم الاوصیا کشور بیان کرد: شرکت واگن پارس اراک بزرگترین تولید کننده خودروهای ریلی خاورمیانه است و برنامه جامع صادراتی برای این شرکت هدفگذاری و در حال تدوین است.
در این آیین 30 دستگاه از 400 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره ساخت واگن پارس اراک به شرکت توکا ریل تحویل شد.
ارزش قرارداد این 400 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره، 800 میلیارد ریال است که 20 درصد آن آورده شرکت سرمایه گذار و 80 درصد از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است./س

برچسب ها: واگن ، قطار ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
ساخت ترن ست برقی اراک _ تهران