مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 13 واحد آلاینده آب و خاک و هشت مورد آلاینده هوا بوده‌اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حمید صالحی در حاشیه نشست خبری با موضوع زمین پاک و مدیریت پسماند در ارتباط با اینکه شعار امسال زمین پاک، آب پاک، خاک پاک و انسان سالم است، اظهار کرد: هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست خراسان جنوبی برنامه‌های زیادی برای هفته زمین پاک در نظر گرفته است، اذعان داشت: نشست با مسئولان سازمان بسیج، پاکسازی مبادی ورودی شهر، همکاری محیط زیست با سازمان تبلیغات برای شفاف‌سازی موضوعات محیط زیست در احادیث، قرآن و سخنان اولیاء برای مردم و برگزاری کارگاه آموزشی و مدیریتی در خراسان جنوبی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: زمین و خاک یک منبع شخصی نیست که مورد استفاده یک شخص خاص قرار گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه در هفته زمین پاک روزانه بازدیدهایی از طرف دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه حیات وحش خراسان جنوبی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: بیش ‌از 2 هزار و 100 نفر از دی‌ماه گذشته از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراسم پاکسازی تالاب کجی نمکزار در خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: برای آموزش زیست محیطی مردم حاشیه تالاب در مورد نگهداری و حفظ آن 100 میلیون اعتبار کسب شده است.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 13 واحد آلاینده آب و خاک و هشت مورد آلاینده هوا بوده‌اند.

صالحی اضافه کرد: تعداد دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب صنایع در قاین و بیرجند تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری پسماندهای شهری بر عهده شهرداری‌‌ها، جمع‌آوری پسماندهای خانگی روستایی بر عهده دهداری‌ها و بخشداری‌ها و جمع‌آوری پسماندهای صنعتی، ویژه و عفونی بر عهده تولیدکنندگان آن پسماند است، خاطر نشان کرد: باید با کمک مدیریت خصوصی، پسماندها را شناسایی و نحوه دفع پسماندها را آموزش داد./س

برچسب ها: واحد ، آلاینده ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.