مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به ثبت رکورد جدید عملیات امداد و نجات در زلزله دشتی گفت: در این زلزله 2 هزار نیروی امدادگر هلال احمر از بوشهر و استان‌های معین فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالکریم شعبان‌زاده یکشنبه شب در نشستی خبری با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی هلال احمر به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی اظهار داشت: در روز نخست زلزله عملیات امداد و نجات حدودا به مدت پنج ساعت و 38 دقیقه انجام شد که خود این مدت رکورد جدیدی در ثبت عملیات امداد و نجات بود.

وی افزود: نخستین تیم امداد و نجات هلال احمر از پایگاه امداد جاده‌ای حسین زائری در شهرستان دشتی 15 دقیقه پس از وقوع زلزله وارد مناطق زلزله‌زده شدند و پس از آن استان‌های خوزستان و فارس و سپس کهگیلویه و بویر احمد وارد منطقه شدند.

112 تیم امداد و  نجات از استان‌های معین به استان بوشهر آمدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات استان‌های معین بوشهر در قالب 112 تیم به مناطق زلزله‌زده استان بوشهر آمدند و تجهیزات و اقلام مورد نیاز را توزیع کردند.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: استان‌های معین سه بالگرد، 38 آمبولانس، 60 دستگاه خودرو وانت و 42 دستگاه ماشین سنگین برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده استان بوشهر آوردند.

وی اضافه کرد: عملیات امداد رسانی به زلزله‌زدگان در ساعات اولیه وقوع زلزله پس از 13 ساعت و 38 دقیقه به پایان رسید و تا قبل از نماز صبح یک روز بعد از زلزله امدادرسانی به پایان رسید.

20 نفر از زیر آوار سالم بیرون آمدند

این مسئول گفت: با تلاش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در روز نخست وقوع زلزله 20 نفر که زیر آوار مانده بودند سالم بیرون کشیده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان روستاهای زلزله‌زده به شش منطقه تقسیم شدند.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: 92 روستا در مناطق زلزله‌زده وجود داشت که 31 روستا از 10 تا 100 درصد خسارت دید.

وی ادامه داد: 31 روستا با چهار هزار و 891 خانوار و بین هشت تا 10 هزار نفر جمعیت از خدمات مختلف هلال احمر بهره‌مند شدند.

به‌کارگیری 2 هزار نیروی امدادگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر از به‌کارگیری 2 هزار نیروی امدادگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی خبر داد و گفت: این نیروها در بخش‌های امداد و نجات، داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی به زلزله‌زدگان کمک کرده و می‌کنند.

شعبانزاده متذکر شد: 75 تیم امداد و نجات از هلال احمر استان بوشهر نیز در کنار تیم‌های امداد و نجات استان‌های معین به زلزله‌زدگان کمک کردند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: هشت تیم تجسس نیز با سگ‌های آموزش دیده تجسس نیز در مناطق زلزله‌زده امدادرسانی کردند./ج1

برچسب ها: هلال حمر ، زلزله ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.