فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: نیروهای هنگ مرزی ارومیه امنیت لازم در اماکن گردشگری مرزی آذربایجان غربی را فراهم می‌کند.

شهروز رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به ایجاد محدوده ممنوعه مرزی، اظهار داشت: برای توسعه عشایر و دامداران در روستاهای مرزی تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا کشاورزان، دامداران و زنبورداران به موقع از مراتع مرزی استفاده لازم را ببرند.

وی پرداختن به مسائل فرهنگی در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه را مهم برشمرد و گفت: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، تقدیر از مرز یاران، شناسایی و معرفی مرز یاران نمونه و دیدار چهره به چهره مسئولان هنگ مرزی با مرزنشینان در راستای حل مشکلات آنان از جمله این اقدامات است.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه افزود: کارکنان هنگ مرزی ارومیه در اداره اجتماعی با حضور در مدارس واقع در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه و پخش کلیپ‌های مختلف در ارتباط با مرزها، برگزاری مسابقات انشا نویسی و نقاشی برای دانش آموزان سعی می‌کنند دانش‌ آموزان را با مرز و مشکلات آن آشنا کنند.

رحمانی با اشاره به استفاده از حداکثر امکانات و نیروهای گروهان و ستاد برای تأمین امنیت پیست اسکی خوشاکو، خاطرنشان کرد: با بارش برف سنگین در محورهای ارومیه به بند، بند به سیلوانه و سیلوانه به خوشاکو نیروهای هنگ مرزی ارومیه در جهت ایجاد محیطی امن و آرام برای مسافران، شرایط استفاده از این پیست را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: هنگ مرزی ارومیه در پی بارش‌های سنگین برف در اواخر سال گذشته با بولدوزرهای خود اقدام به بازگشایی راه‌های چندین روستای مرزی نمود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.