هنرمندان خراسان جنوبی در نمکزارهای تالاب کجی نهبندان ، مجسمه های نمکی ساختند .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: در این جشنواره 15 گروه 4 نفره از هنرمندان خراسان جنوبی زیر نظر آقای ذبیح ا...زاده ، استاد مجسمه ساز دانشگاه تهران هنرنمایی کردند .

زمزم افزود :این جشنواره در سه بخش تزئینی ، مفهومی و فانتزی برگزار شد که آثار تاریخی ، نمادهای بهشت و قیامت ، زندگی بشر و حیوانات از جمله اشکالی بود که هنرمندان با خاکهای نمکی تالاب کجی نهبندان ساختند .

این مجسمه ها پس از خشک شدن به علت نمکی بودن خاکشان به رنگ سفید در می آیند

اختتامیه این جشنواره نیز امروز در آمفی تئاتر گلبانگ،بیرجند برگزار و به 3 گروه از مجسمه سازانی که زیباترین مجسمه های نمکی را درست کردند جوایزی اهدا میشود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استاناز دیگر برنامه های این اداره کل در اردیبهشت ماه،به سمینار آموزشی طراحی نشانه ولوگو اشاره کرد و گفت:این سمینار با حضور استاد داریوش مختاری،استاد گرافیک دانشگاه تهران،در هفتم اردیبشت ماه،ساعت 9 صبح در محل آمفی تئاتر گلبانگ برگزار میشود.

زمزم هدف از برگزاری این سمینار را آموزش علمی تخصصی طراحی برای علاقمندان به این رشته دانست و افزود:تاکنون شصت نفر از غلاقمندان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد:علاقمندان با مراجعه به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بیرجند تا روز چهارشنبه،چهارم اردیبهشت ماه ثبت نام کنند.

گفتنی ست در 19 اردیبشت ماه،به مناسبت روز جهانی تئاتر،از فعالان عرصه تئاتر در استان با حضور استاد ایوب آقاخانی تجلیل میشود./

برچسب ها: جشنواره ، مجسمه ، نمکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.