معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: با اینکه ملاک عمل در برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر تنها رعایت موازین قانونی است، اما در هر حال، گرایش‌های سیاسی گوناگونی در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه احتمال افزایش حجم مراجعه‌کنندگان انتخاباتی در مراکز پیشخوان دولت وجود داشت، تصریح کرد: ثبت نام در این پیش خوان‌ها به پایان رسیده و سایر افراد برای ثبت‌نام، باید به فرمانداری یا بخشداری‌ها مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در مورد شرایط عمومی نامزدهای انتخابات شور‌اهای اسلامی به مواردی مانند اعتقاد به ولایت "مطلقه فقیه" و "قانون اساس جمهوری اسلامی" اشاره کرد و بیان داشت: حداقل سن شرکت کنندگان، 25 سال تمام در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تفکیک مدارک تحصیلی نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی از جمله مواردی است که با دقت رعایت می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون، برای روستاهای زیر 1500 نفر توانایی خواندن و نوشتن، روستاهای بالای 1500 نفر تا شهرهای زیر 20 هزار نفر داشتن مدرک دیپلم و شهرهای 20 هزار تا 50 هزار نفر به بالا، داشتن دست کم مدرک کارشناسی ضروری است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 5 هزار و 213 نفر در سطح استان اصفهان، برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند که از این بین بانوان سهم 299 نفری را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی در نقاط مختلف استان از جمله 105 شهر و یک هزار روستای این استان متفاوت است، افزود: در کلان شهر اصفهان 21 نفر برای شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

اسماعیلی در مورد الحاق خوراسگان به اصفهان گفت: این الحاق که در تاریخ 18 فرودین ماه سال جاری به تصویب نهایی هیئت وزیران رسیده است بر مبنای تفاهم نمایندگان مردم در دو شورای اسلامی خوراسگان و شهر اصفهان و همچنین رعایت تمام موازین قانونی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با اینکه نامزدهای انتخاباتی حوزه خوراسگان، در واقع به عنوان نامزدهای شهر اصفهان در نظر گرفته می‌شوند اما اجرای این قانون پس از دستورالعمل صادر شده الحاق از طرف رئیس جمهور اعمال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان اشاره‌ای به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان کرد و گفت: در این سفر استانی که دور روزه و در انتهای هفته پیش رو انجام می‌شود، برنامه‌های متنوعی مانند حضور رئیس جمهور در بین اقشار مختلف جامعه و برپایی کارگروه صنعت و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی در مورد مصوبات گذشته سفر ریاست جمهوری به اصفهان، با بیان اینکه در این سفرها، حدود 850 مصوبه در نظر گرفته شد، تاکید کرد: پیشرفت اجرایی این مصوبات 85 درصد بوده است.

گفتنی است از مجموع 105 شهر استان اصفهان 81 شهر استان 5 عضو، 12 شهر هفت عضو، 6 شهر 9 عضو، دو شهر 11 عضو، سه شهر 13 عضو و یک شهر 21 عضو را در شوراهای شهر خود جای می‌دهند.

در شهرستان‌های کاشان، نجف آباد و خمینی‌شهر 13 نفر عضو شورای شهر می‌شوند.

تاکنون در شهرستان اصفهان 921 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 293 نفر مربوط به شهر اصفهان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.