نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شكوفایی قابیلت های شهرستان كوثر در گرو توجه هر چه بیشتر مسوولان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه یكی از عوامل توسعه را داشتن راه ارتباطی امن و مطمئن دانست و افزود: در جنوب استان از نظر ارتباطی شرایط مطلوبی را نداریم و مسوولان استانی باید تلاش مضاعفی در راههای ارتباطی خلخال و كوثر داشته باشند.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش راه روستایی در شهرستان كوثر اهمیت زیادی دارد و لازم است با اجرای برنامه‌های تدوین شده در كمترین زمان ممكن شاهد آسفالت و احداث راه مناسب در مناطق روستایی شهرستان كوثر باشیم.

جعفری آسفالت 50 درصدی راه روستایی شهرستان كوثر درمقایسه با سایر مناطق استان را قابل قبول ندانست.

وی همچنین با تبیین قابلیت های گردشگری شهرستان و با انتقاد از عدم توجه مسوولان به این حوزه افزود: مسوولان باید در توسعه ظرفیت‌های گردشگری كوثر تلاش كنند و كوثر می‌تواند قطب مهمی در صنعت توریسم استان باشد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی پارك فدك ، آبگرم گیوی ، پل تاریخی فیروز ، منبر مشكول ، حمام سنگی گیوی را از جمله قابلیت های گردشگری این شهرستان دانست كه مورد توجه قرار نگرفته است.

جعفری‌ بنه همچنین در زمینه لزوم توسعه و كیفیت آموزش عالی اظهار كرد: ‌شهرستان كوثر از داشتن دانشگاه آزاد و مراكز علمی در محرومیت است و مقدمات ایجاد دانشگاه آزاد در این شهرستان فراهم شده است.

وی گفت: توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه جنوب استان نیازمند توسعه علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان است.

نماینده مردم خلخال در ادامه با اشاره به این كه كار احداث سد و كانال های پایاب سد گیوی به كندی پیش می رود افزود: برغم قول های مساعد مسوولان مربوطه هنوز اقدام جدی برای تكمیل این طرح انجام نشده است/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.