به نظر می‌رسد که پلیس میانمار صرفاً نظاره‌گر حملات بوداییان به مساجد و فروشگاه‌های مسلمانان باشد و اتحادیه اروپا نیز به درگیری‌های شدید فرقه‌ای در این کشور بی‌اعتنا است و در نظر دارد تمامی تحریم‌ها را علیه میانمار لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ جوناه فیشر، خبرنگار این شبکه در گزارشی زنده از سنگاپور درباره خشونت‌های قومی در میانمار گفت، این بسیار شگفت‌آور است که نیروهای پلیس میانمار به جای دخالت برای متوقف کردنِ این درگیری‌ها، فقط در گوشه‌ای می‌ایستند و از صحنه‌های حمله بوداییان به مسلمانان، تصویر برداری می‌کنند. 

وی افزود پلیس این کشور، به ما حدود یک ساعت تصاویر ویدیویی که خودش از این حملات تهیه کرده داده است که برخی از آن تصاویر، آنچنان تکان دهنده و دلخراش است که ما قادر نیستیم آن را در تلویزیون نشان دهیم. لذا به نظر می‌رسد که پلیس این کشور برای ممانعت از حمله بوداییان به مساجد و فروشگاه‌های مسلمانِ این کشور، هیچ اقدامی نمی‌کند. 

این تصاویر، سندی روشن از انفعال پلیس میانمار دربرابر حملات بوداییان این کشور به اقلیت مسلمان میانمار است. تمامی این درگیری ها در روزی مهم برای میانمار رخ داده است، زیرا قرار است در اواخر امروز، اتحادیه اروپا نشستی برای بحث درباره لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه میانمار برگزار کند. این تحریم ها از سال 1990 میلادی تا سال گذشته بر این کشور تحمیل شده بوده و یک سال است که این تحریم‌ها به طور آزمایشی، به حالت تعلیق درآمده است. 

بسیاری از فعالان حقوق بشر، اتحادیه اروپا را متهم می‌کنند که از نقض حقوق بشر در میانمار چشم پوشی کرده است. این در حالی است که اتحادیه اروپا خودش شرط‌هایی را وضع کرده است که فقط اگر میانمار به آن شروط عمل کند، تحریم‌های این اتحادیه علیه میانمار، به طور دائمی لغو خواهد شد. با این وجود به نظر می‌رسد اکنون اتحادیه اروپا حتی به شرط‌هایی که خودش برای میانمار تعیین کرده بود، از جمله پایان تمامی درگیری‌های داخلی و آزادی زندانیان سیاسی، بی‌اعتنا شده باشد. 

فیشر افزود، اتحادیه اروپا در سال گذشته، تصمیم گرفت تمامی تحریم‌ها علیه میانمار را، به استثنای تحریم تسلیحاتیِ این کشور، به حالت تعلیق درآورد. اتحادیه اروپا آنگاه به دولت میانمار یکسال فرصت داد تا نشان دهد، قدم‌های مثبت در جهت صحیح برمی‌دارد. اتحادیه اروپا به طور همزمان، دولت میانمار را تهدید کرده بود که اگر به شرایط اعلام شده عمل نکند، پس از یک سال، همان تحریم‌های سابق را که اکنون معلق شده، بار دیگر بر این کشور اِعمال خواهد کرد. 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: مسجد ، میانمار ، بودایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار