نایب رئیس کمیته امور دفاعی مجلس، فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از هنر‌ها و شاهکار‌های امام راحل (ره) خواند و گفت: اقتدار و توانمندی سپاه حاصل تجمیع دو بال تعهد و تخصص در این نهاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،تاکید کرد: تاسیس و تشکیل نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از هنر‌ها و شاهکار‌های امام راحل(ره) بود که برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب سازماندهی شد.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر چه ماهیت این نهاد نظامی است اما در لحظه‌ای که کشور دچار مشکلات امنیتی باشد راهکار ارائه می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر پایه اعتقاد و تخصص شکل گرفته است و دو بال تعهد و تخصص را با هم دارد و اگر کارآمدی بالایی در کشور دارد به دلیل تجمیع این دو بال است.

حقیقت‌پور، با بیان اینکه سپاه پاسداران به جریان و مدلی برای حرکت‌های آزادی‌بخش اسلامی تبدیل شده است، گفت: سپاه بازوی قدرتمند و توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب است که این توانمندی به سایر عرصه‌ها در کشور تسری یافته است.

وی، تاکید کرد: سپاه صرفا یک تشکیلات نظامی نیست بلکه این نهاد توانسته است از ظرفیت‌های مردمی در قالب تشکیل بسیج استفاده کند و این سازماندهی مردمی را به قدرت نرم در کشور مبدل سازد و همچنین با تاسیس قرارگاه سازندگی خدمات بسیاری در بخش توسعه و زیرساخت‌سازی در داخل و خارج از کشور ارائه داده است.

نایب رئیس کمیته امور دفاعی مجلس، افزود: بر این اساس به برکت وجود تشکیلات سپاه در کشور، بسیاری از توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان خنثی و پیشرفت‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۷ به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)و با همت جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی تاسیس شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.