مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، نسبت به ورود دام و چرای زودهنگام و خارج از تقویم کوچ، در مراتع، به دامداران و عشایر هشدار داد و گفت: پروانه چرای دامداران متخلف در این زمینه، ضمن برخورد قانونی، باطل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

خسرو عبدالهی گفت: بازرسان و مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، با نظارت بر کلیه ایلراهها، گلوگاه ها و گذرگاههای استان، از ورود دام و کوچ زود هنگام در غیر از زمان تقویم کوچ، جلوگیری و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: همه دامداران مراتع ییلاقی استان های همجوار، موظفند هنگام کوچ، دام های خود را از ایلراههای مشخص شده عبور دهند و نباید در مراتع دیگر دامداران، اسکان طولانی مدت داشته باشند. 

سالانه، 10 هزار هکتار از مساحت مراتع استان چهارمحال و بختیاری، به دلیل چرای زود هنگام و برداشت های غیر اصولی تخریب می شود.

استان چهارمحال و بختیاری، بعد از استان فارس، دومین استان عشایرنشین کشور است.

استان چهارمحال و بختیاری، 125 هزار نفر عشایر، و 2 میلیون و 600 هزار رأس گوسفند و بز، 285 هزار رأس گاو و 3 هزار و 500  رأس گوساله دارد که معادل 10درصد از کل دام کشور است.

عشایر استان چهارمحال و بختیاری، از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی هستند. /س

برچسب ها: کوچ ، عشایر ، چهارمحال ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.