چهارمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان هفته آینده در شیراز برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، دبیرعلمی این همایش گفت: همایش در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه امسال به صورت تخصصی و در قالب نشست‌های علمی به موضوع تصویرگری در ادبیات کودک و نوجوان به ویژه ادبیات دینی کودک و نوجوان در کشور می‌پردازد.

سعید حسام‌پور گفت: در مهلت فراخوان این جشنواره 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسید و پس از بررسی، 40 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شد که از میان آنها 22 مقاله به صورت سخنرانی در روز 10 اردیبهشت و 17 مقاله نیز به صورت پوستر در زمان برگزاری همایش منتشر خواهد شد.

حسام‌پور ادامه داد: این همایش در روز دوم خود در قالب دو نشست تخصصی به بررسی آثار تصویرگران ایران در کتاب‌های کودک و نوجوان می‌پردازد و سعی ما بر این است که به مباحثی مانند اهمیت حضور مدیریت هنری، رابطه متن با تصویر و نیز رابطه میان تصویرگر و نویسنده و منتقد بپردازد. همچنین در کنار این موضوعات، مبحث تصویرگری کتاب‌های دینی و بومی کودک و نوجوان در ادبیات ایران مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از حضور نویسندگان، تصویرگران و ناشرانی مانند حمیدرضا شاه‌آبادی، علی‌اصغرسیدآبادی، مهکامه شعبانی، بهروز غریب‌پور، سحر ترهنده، مهدی حجوانی، علی خدایی و ... در این همایش خبر داد و گفت: مجموعه مقالات این همایش به صورت لوح فشرده در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت و در کنار آن نیز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آنها را به صورت یک کتاب منتشر خواهد کرد./س

برچسب ها: ادبیات ، کودک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.