مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 110 طرح گلخانه ای در استان فعال است که افزون بر 384 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

 سید ˈیعقوب موسویˈ در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از این تعداد 99 طرح در زمینه سبزی و صیفی و شش طرح پرورش گل و گیاهان زینتی و پنج طرح نیز در زمینه تولید توت فرنگی فعالیت می کنند.
موسوی سطح زیر کشت این گلخانه ها را 368 هزار و 960 متر مربع عنوان کرد و گفت: سالانه 14 هزار تن انواع خیار درختی، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل سبز و دو میلیون شاخه گل رز هلندی در این گلخانه ها تولید می شود.
وی به در دست اجرا بودن 9 طرح گلخانه ای در شهرستانهای دنا و بویراحمد با پیشرفت کاری 70 درصد اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی این طرحها هزار و 400 تن انواع سبزی و صیفی تولید و زمینه اشتغال 30 نفر دیگر نیز فراهم شود.
موسوی با بیان اینکه در هر هکتار کشت گلخانه ای 10 تا 12 نفر بطور مستقیم مشغول بکار می شوند گفت: اولویت واگذاری با فارغ التحصیلان کشاورزی است.
وی عنوان کرد: با هدف ظرفیت سازی و مکانیزه کردن تولید گل و گیاه شش مجتمع گلخانه ای در استان با 65 درصد پیشرفت کاری و وسعت حدود 100 هکتار در دست ساخت است./س
برچسب ها: طرح ، گلخانه ، صیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.