استاندار خراسان رضوي از قسمت هاي مختلف مركز كنترل و بهره برداري خط انتقال آب سد دوستي و تصفيه خانه شماره سه مشهد بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين فروزان مهر با اشاره به خشكسالي هاي اخير و وضعيت منابع آبي موجود استان، اظهاركرد: حدود 90 درصد آب در بخش كشاورزي مصرف مي شود كه بايد با استفاده از روش هاي نوين آبياري، مكانيزه كردن و اجرای پروژه هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري مصرف را در اين بخش مديريت نموده و كاهش دهيم.

وي با تاكيد بر بازچرخاني آب و استفاده مجدد آن در بخش هاي صنعت و كشاورزي، ساماندهي چاه هاي آب كشاورزي و جلوگيري از اضافه برداشت از منابع آبي استان، افزود: بايد بين وضعيت منابع آبي و تقاضاي آن تعادلي منطقي برقرار شود.

استاندار خراسان رضوي گفت: مديريت روان‌آب‌ها و آب‌هاي سطحي و همچنين جلوگيري از خروج آب‌هاي مرزي، از جمله مواردي است كه بايد با جديت دنبال شود.

فرزوان مهر در ادامه، با اشاره به موقعيت ويژه مشهد مقدس و تردد تعداد قابل توجهي زائر در طول سال به اين شهر، تامين آب شرب سالم در آن را يك ضرورت توصيف و خاطرنشان كرد: پروژه خط انتقال آب سد دوستي به مشهد، نيز با هدف تامين بخشی از آب شرب و جلوگيري از برداشت بي رويه از منابع آب، اجرايي شده است.

در این بازدید، محمد حسین جعفري، مدير عامل شرکت آب منطقه اي خراسان رضوي نیز با بيان اينكه طول خط انتقال آب سد دوستي به مشهد 167 كيلومتر است، تصریح کرد: علاوه بر این، با خطي به طول 15 كيلومتر، آب به مخازن احداث شده در جنوب شرق مشهد منتقل و توزيع مي شود.

وي افزود: هدف از اجراي این طرح، تامين ساليانه تا سقف 150 ميليون متر مكعب آب برای قسمتی از مصارف شرب، صنعت و همچنين روستاهاي حاشيه خط انتقال است.

شايان ذكر است استاندار خراسان رضوي همچنين از مخزن يك ميليون متر مكعبي رو باز در حال احداث كه در مجاورت تصفيه خانه شماره سه مشهد قرار دارد و تاكنون 72 درصد پيشرفت فيزيكي داشته نيز بازدید كرد.

گفتني ست در این بازدید، معاون هماهنگي امور عمراني استانداری، مديرعامل شرکت آبفاي مشهد و تعدادي از مديران اين حوزه، نیز حضور داشتند./س

برچسب ها: مدیریت ، منابع ، آبی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.