سر گروه تیم ملی ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران گفت: این رشته ورزشی در ایران توان المپیکی شدن را دارد.

احسان امینیان دهکردی گفت: رشته ورزشی سه گانه در المپیک پکن یکی از سه رشته ورزشی برتر بود و در المپیک لندن نیز به عنوان یکی از مهیج ترین رشته ورزشی انتخاب شد.
وی تصریح کرد: استعدادهای این رشته در ایران فراوان است و با حضور اسپانسرهای مالی و سرمایه گذاران، این رشته می تواند یکی از رشته های مدال آور المپیکی برای ایران باشد.
امینیان افزود: تقویت این رشته ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان و سرمایه گذاری بلند مدت در آینده و حضور اسپانسرهای مالی بزرگ، به نفع این رشته المپیکی خواهد بود.
رکورد دار ورزش سه گانه ایران گفت: نقاط قوت ورزشکاران سه گانه ایرانی در بخش دو و میدانی و دوچرخه سواری این رشته است و با تمرکز بر روی شنا نیز می توان به مدالهای جهانی این رشته فکر کرد.
امینیان گفت: تیم ملی سه گانه جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه امسال، در مسابقات آسیایی فیلیپن شرکت می کند.
به گفته وی، تیم ملی سه گانه ایران برای حضور در این مسابقات، دو اردوی کامل در تهران و یزد برگزار کرد و در اردوی آمادگی تیم ملی در یزد، هیات سه گانه یزد تمامی شرایط و امکانات را در حد مطلوب برای ورزشکاران فراهم کرد.
وی گفت: هم اکنون در سطح آسیا ورزشکاران سه گانه ژاپن، چین، کره و قزاقستان رقبای اصلی می باشند و ایران با برنامه ریزی بلند مدت می تواند از این کشورها نیز پیشی بگیرد.
امینیان یادآور شد: اگر چه سه گانه یک ورزش نوپا در ایران است اما با تلاش های سردار صبور، سرپرست کنونی فدراسیون ورزش سه گانه، این رشته هم اکنون در سطح کشور پیشرفت های قابل قبولی داشته است و این تلاش و حمایت های مسئولان فدراسیون باعث دلگرمی ورزشکاران سه گانه کشور است.
رکورد احسان امینیان در مسابقات سه گانه ایران یک ساعت و 51 دقیقه می باشد که سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.