در کشورمان از هر 600 الی 700 نفر یک نفر به بیماری کمبود انتخابی IGA مبتلا است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نیما رضایی، مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان در نشست هفته جهانی بیماری های نقص ایمنی اولیه که امروز سوم اردیبهشت برگزار شد گفت: بیماری های نقص ایمنی اولیه به گروهی از بیماری های سیستم دفاعی بدن گفته می شود که در آنها یک نقص ژنتیکی باعث کاهش کمیت و یا کیفیت یکی از اجزای سیستم دفاعی بدن می شود.

وی گفت: تاکنون در حدود 200 نوع بیماری مختلف نقص ایمنی اولیه در دنیا شرح داده شده است اگرچه این بیماری ها تا دو دهه گذشته به عنوان بیماری های نادر تلقی می شدند ولی با شناخت و ارتقای سیستم های تشخیص دیگر به عنوان بیماری نادر تلقی نمی شوند.

رضایی اظهارکرد: در کشورما از هر 600 الی 700 نفر یک نفر به بیماری کمبود انتخابی iga که یکی از شایعترین بیماری های نقص ایمنی اولیه است مبتلا هستند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد این بیماری بدون علامت بوده و یا با علایمی مانند عفونتهای تنفسی یا مشکلات گوارشی خود را نشان میدهد.

وی خاطرنشان کرد: هفته جهانی بیماری های نقص ایمنی اولیه به منظور آگاهی جامعه و پزشکان در خصوص این نوع بیماری ها است به دلیل اینکه تشخیص به موقع و درمان مناسب تنها راه نجات این بیماران است. /ح

برچسب ها: نقص ایمنی ، بیماری ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار