يك حقوقدان گفت: ورود افراد بي تجربه به شوراهاي شهر نقض حقوق شهروندي است و تا زماني كه چنين افرادي در اين شوراها حضور داشته باشند قطعا توسعه و پيشرفتي هم حاصل نخواهد شد.

"يداله عسگري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كانديداتوري برخي چهره‌هاي سياسي در انتخابات شوراهاي شهر و روستا، اظهار داشت: چهره‌هاي سياسي براي مردم شناخته شده هستند و نمي‌شود صرف اين كه سياسي هستند آنها را از كانديداتوري براي شوراه منع كرد.

اين حقوقدان افزود: مطابق قانون همه چهره‌هاي شاخص مي‌توانند در انتخابات شوراها ثبت نام كنند و قانون منعي در اين زمينه قرار نداده است.

وي با بيان اين كه تجربه شوراهاي شهر و روستا در كشورمان بسيار جوان است، اظهارداشت: شوراهاي شهر نقش كليدي در اداره شهرها و آباداني كشور دارند بنابراين حضور افراد شاخص و با تجربه در اين شوراها ضروري است.

عسگري تاكيد كرد: ورود افراد بي تجربه به شوراهاي شهر نقض حقوق شهروندي است و تا زماني كه چنين افرادي در اين شوراها حضور داشته باشند قطعا توسعه و پيشرفتي هم حاصل نخواهد شد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: شوراهاي شهر و روستا بازوي توانمند دولت براي اداره امور شهرها و روستاهاي كشور محسوب مي‌شوند و  بايد افراد خوش فكر و شاخص به اين عرصه ورود پيدا كنند.

گفتني است؛ چندي پيش "احمد صادقی" دبیر تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: در شوراهای شهر و روستا عمده بحث و موضوعات مربوط به عرصه اجتماعی مطرح است و حضور افراد سياسي در اين شوراها نقض حقوق شهروندی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شورا ، کاندیدا ، سیاسی ، شاخص ، چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار