سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس گفت: جزئيات طرح دولت براي حذف ارز مرجع از كالاهاي اساسي مشخص نيست اما قوه مجريه از برنامه‌ريزي براي جبران حدف ارز مرجع از كالاهاي اساسي خبر داده است.

محمد عليپور نماينده مردم ماكو و چالدران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حذف ارز مرجع براي كالاهاي اساسي از سوي دولت گفت: جزئيات طرح دولت براي حذف ارز مرجع از فهرست كالاهاي اساسي مشخص نيست اما آنچه كه از كليات بر مي‌آيد دولت بنا دارد كه ارز را به تك‌نرخي‌شدن نزديك كرده و نرخ آن را به نرخ مركز مبادلات ارزي برساند.

وي در ادامه افزود: دولت طبق برنامه‌اي كه پيشتر اعلام كرده، بنا دارد مابه‌التفاوت اين حذف ارز مرجع را جبران كند.

عليپور تصريح كرد: دولت قطعا در آينده نزديك بايد برنامه خود براي جبران مابه‌التفاوت را اعلام كند.

گفتني است وزارت صنعت، معدن و تجارت تأیید کرد که از این پس هیچ یک از کالاهای وارداتی ازجمله دارو، برنج، روغن، کره، شکر، و گوشت مرغ ارز مرجع دریافت نخواهند کرد و خبر داد که تنها چهار قلم کالا از این تصمیم جدید مستثنی شده‌اند.

همچنين روز گذشته، علی پورکاوه، مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، با گفت: از این پس ارز مرجع فقط به واردات گندم، جو، ذرت و سویا تعلق می‌گیرد و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به غیر از این چهار قلم کالا بقیه کالاهای اساسی برای واردات، ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، دولت ، کالاهای اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار