مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اردبیل از کسب رتبه برتر كشوري این استان در حوزه مسكن شهري، اجراي طرح هادي و اشتغالزايي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد حاج عليزاده در بررسی مقاوم سازی مسکن روستایی مرکز استان اضافه کرد: عملكردو فعاليت هاي اين نهاد انقلابي در زمينه هاي بهسازي و نوسازي مسكنروستايي، صدور سند مالكيت روستايي، اجراي طرحهادي روستاها و احداث مسكن شهري و روستايي و مسكن محرومان در سالهای اخیر قابل توجه بوده است.

وی خواستار توجه روستاييان به مقوله مقاوم سازي مسكن روستايي شد و افزود:مقاوم سازي فقط ساخت و سازها در روستاها نيست، بلكه كمك به آباداني و عمران روستاها و جلوگيري از حوادث ناگوار در روستاها در مواقعبحران از جمله سيل و زلزله و بلایای طبیعی است .

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اردبیل با اشاره به مقاوم سازی بیش از هشت هزار مسکن روستایی در روستاهای شهرستان اردبیل از آغاز این طرح تاکنون تصریح کرد: برای مقاوم سازی این تعداد واحد بالغ بر 790 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حاج علیزاده با بیان اینکه در سطح استان نیز سهمیه سال های 89 و 90 از محل مقاوم سازی مسکن روستایی به اتمام رسیده است، متذکر شد: این طرح باعث خواهد شد که در حوادث و بالایای طبیعی کمترین خسارت در روستاها رقم بخورد.

وی تعداد واحدهای کم دوام و بی دوام مسکن روستایی سطح استان را بیش از 65 هزار واحد برشمرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از 40 هزار واحد کم دوام روستایی استان مقاوم سازی و تحویل شده است.

وی پرداخت تسهیلات بانکی با شرایط مطلوب را از مهمترین دلایل تسریع در روند اجرایی این طرح برشمرد./س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.