نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس دوستان سوریه در استانبول، گفت: رشد تفکر طالبانیسم در خاورمیانه آینده حامیان معارضان سوریه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور ضمن اشاره به برگزاری کنفرانس دوستان سوریه در استانبول، افزود: این نوع نشست‌ها که در تبلیغات‌ها از آن به عنوان نشست‌های برای حل بحران سوریه یاد می‌شود اساساً روند صلح در خاورمیانه و همچنین حل مسالمت آمیز بحران سوریه را مسدود کرده چرا که نیت اصلی برگزار کنندگان آن نبردی فرسایشی به نفع غرب و جبهه سازش است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال‌های اخیر عربستان، اردن و ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست‌های القاعده و طالبان در منطقه گشوده اند تا از این کشورها به عنوان هم پایگاه برای تجهیز و آموزش معارضان و هم به عنوان محل حمل و نقل آنها استفاده شود ولی این کشورها غافل از این امر هستند که رشد تفکر طالبانیسم در خاورمیانه آینده حامیان معارضان سوریه را تهدید می‌کند.

حقیقت‌پور ادامه داد: روند گفتگوها در این نشست‌ها، روندی متناقض است چرا که در عین حال که از صلح و حل بحران در سوریه حرف می‌زنند، آمریکایی‌ها وعده کمک‌های یکصد میلیون دلاری به معارضان را می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: آینده سوریه را مردم این کشور باید رقم بزنند از این رو بهترین داور ملت سوریه و بهترین ظرف هم صندوق آرا است.

گفتنی است؛کنفرانس دوستان سوریه با حضور تنها ۱۱ عضو از میان یکصد عضو این گروه در استانبول برگزار شد و بنا شد تا آمریکایی‌ها کمک نقدی یکصد میلیون دلار به معارضان ارسال کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، رشد ، تفکر ، طالبانیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
درشرایط کنونی که تفکر اهریمنی طالبانی با گسترش دروغ و مکر و شایعه و پنهانکاری و بی اعتمادی و ناامنی و حوادث ناگوار و جنایات بیشمار جهان را در تاریکی و وحشت فرو برده و از خدای مدعی قدرت و عدالت خبری نیست، مسلمانی و صداقت و شفافیت و اعتماد و تعهد و انسانیت بمعنی حماقت محض است. جهان تحت سلطه چنین تفکری، جز سقوط و ویرانی سرنوشتی ندارد. طالبان درحالی بر واپسگرایی تاکید دارد که شرایط گذشته بمراتب وحشتناکتر بوده اما امکانات کنونی را نداشته لذا واپسگرائی کنونی با بهره گیری از علم و تکنولوژی جدید، جهان بتمام معنی جهنمی تر و فاجعه بارتر از هر زمان را ایجاد خواهد کرد.