اگر برای آرام شدن تان دنبال یک جوشانده طبیعی سنتی هستید سنبل الطیب را از دست ندهید گیاهی که خیلی ها به ان علف گربه می گویند و بوی خوب آن می تواند آشپزخانه شما ر تبدیل به یک فضای دلنشین کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سنبل الطیب را معمولا با گل گاو زبان دم می کنند اما دم کرده تنهای این گیاه هم می تواند بسیار موثر باشد این گیاه معمولا به صورت وحشی در حاشیه رودها در بیشترین مناطق ایران می روید و قیمت بالایی دارد.

ریشه این گیاه دارای ارزش دارویی برای بیماری های مختلف سیستم اعصب و روان است و اثرات دارویی ریشه تازه سه برابر خشک شده آن است. این گیاه برای کمک به درمان مشکلات خواب و بی خوابی، افسردگی، سردردهای میگرنی، اضطراب و دلهره، تشنج، ام اس، پارکینسون، تیک های عصبی و سایر مشکلات و بیماری های سیستم اعصاب موثر است.

کافیست 5 گرم از ریشه این گیاه را در 250 میلی لیتر آب جوش دم کنید و روزی دو، سه بار بنوشید تا خوابتان منظم و با کیفیت شود مصرف روزانه یک تا پنج میلی لیتر اسانس یا عرق سنبل الطیب هم به عنوان یک انرژی زا می تواند در بالا بردن بازدهی روزمره شما موثر باشد.

اما به جز اینها سنبل الطیب در درمان دردهای شدید از جمله کمر در و درد سیاتیک موثر است و سکسکه های مقاوم را هم درمان می کند البته با تمام اینها توصیه می شود در دوران حاملگی از این گیاه استفاده نشود در بعضی افراد حساسیت به این گیاه گزارش شده است همچنین مصرف زیاد سنبل الطیب برای کلیه ها مضر است./س

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، سنبل الطیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.