چه بخواهید و چه نه، مجرد ماندن آسیب هایی دارد که محققان می گویند بالاخره دامن افراد فراری از ازدواج را می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، یکی از نمونه های این آسیب ها، آلزایمر است که متخصصان علوم عصب شناختی ازدواج نکردن را در بروز آن موثر می دانند.

آلزایمر که در سال های اخیر بسیار فراگیر شده، معمولا با عوامل ژنتیکی، دیابت و فشار خون طولانی و کنترل نشده، افسردگی های طولانی، ضربات مکرر به سر و کشیدن سیگار تشدید می شود اما ازدواج نکردن هم می تواند یکی از دلایل موثر در آن باشد. آلزایمر از بین رفتن تدریجی خصوصیات و توانایی های شناختی فرد مثل حافظه، تکلم، قدرت قضاوت، توانایی شناخت و تشخیص در یک فرد است بر اثر ابتلا به آلزایمر، فرد این توانایی ها را در طول زمان به تدریج از دست می دهد. تجرد طولانی مدت به دلیل الگوهای متفاوت ارتباطی که در پی دارد و کاهش روابط اجتماعی فرد می تواند روی عملکرد حافظه تاثیر گذاشته و آلزایمر را یک قدم به شما نزدیک تر کند سن ابتلا به آلزایمر 60 سالگی به بالا است و در سن 90 سالگی تا 40 درصد افراد مبتلا به آلزایمر می شوند.

پیشگیری از آلزایمر البته تنها تاثیر مثبت ازدواج نیست محققان فنلاندی دریافتند که احتمال وقوع حملات قلبی در میان افراد متاهل در مقایسه با افراد مجرد کمتر است و در صورت وقوع این قبیل حملات، افراد متاهل سریعتر بهبود می یابند.

تحقیقات آنها که روی بیشاز 15 هزار فرد مجرد و متاهل انجام شد نشان داد که میزان وقوع حملات قلبی در میان افراد مجرد در همه گروه های سنی بین 58 تا 66 درصد بیشتر از افراد متاهل است./ب

برچسب ها: تجرد ، آلزایمر ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.