سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل طرح ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی درمجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس این مجتمع به بزرگترین پایانه ترانزیتی آسیای میانه تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس استیری سرمایه گذاری ساخت این ایستگاه را 28 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این ایستگاه تخلیه و بارگیری واگن های پنبه سرعت گرفته و ظرفیت ترانزیت پنبه در این مجتمع به 800 هزار تن در سال افزایش می یابد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ساخت این ایستگاه 15 هکتار محوطه سازی شده و 6 کیلومتر ریل گذاری می شود که تا کنون 3 کیلو متر آن به اتمام رسیده و 3 کیلومتر باقیمانده نیز 40 درصد پیشرفت داشته است.

استیری افزود: از این خط ریلی مواد معدنی ، کانتینری ، پنبه ، مازوت ،آلومینیوم ، کود شیمیایی ،فراورده های نفتی ، محصولات فله خشک از کشورهای آسیای میانه به کشورهای جنوب شرق آسیا ترانزیت می شود .

وی با بیان اینکه یک پنجم کالاهای غیرنفتی که از طریق این راه آهن ترانزیت می شود پنبه است تصریح کرد: سالانه 260 هزار تن پنبه از راه آهن مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس از کشورهای ازبکستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان به کشورهای اندونزی ،مالزی و سنگاپور ترانزیت می شود.
استیری افزود: اکنون 4 شرکت خصوصی در این بندر در محدوده ای به وسعت 40 هکتار به ترانزیت پنبه اشتغال دارند.

پنبه با سابقه کاشت 7 هزار ساله و تولید سالانه 13 میلیون عدل در جهان اهمیت زیادی در تولید کالاهای مختلف دارد.
مجتمع بندری شهید رجایی در مرکز راهگذر شمال-جنوب یکی از 9 راهگذرترانزیتی بین المللی در دنیاست./ب


برچسب ها: رجایی ، بزرگترین ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.