معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه دوران وابستگی صرف ملت به اقتصاد تک محصولی نفت پایان یافته است گفت: ساختار اقتصادی کشور برای کنترل گرانی در بازار نیازمند اصلاح است.

 به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران فرزانه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام اینکه باید به صورت ریشه ای معضل گرانی را در بازار برطرف کنیم، افزود: اقتصاد کشور در حال برون رفت از یک اقتصاد سنتی وابسته به نفت و ورود به یک اقتصاد غیر نفتی است

وی با بیان اینکه برای حل مشکل گرانی نیاز به مشارکت آحاد مردم، نمایندگان مجلس و دولتمردان است، افزود: برای جلوگیری از افزایش گرانی کالا در بازار باید ساختار اقتصادی و الگوی مصرف اصلاح شود.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران تصریح کرد: اگر بخواهیم قدرت خرید مردم را در مقابل گرانی افزایش دهیم، باید از محل پول نفت یارانه پرداخت کنیم که این همان اقتصادی سنتی مبتنی بر درآمد نفتی است.

فرزانه گفت: با افزایش توان خرید مردم، ارتقای درآمد پایدار مردم، اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ کسب و کار در جامعه می توان گرانی را برای مردم قابل تحمل قلمداد کرد.

وی با اعلام اینکه استراتژی دشمن از جنگ نظامی به اقتصادی تغییر پیدا کرده است، یادآورشد: باید ساختار سنتی اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کرد. /ب


برچسب ها: کنترل ، گرانی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.