رئیس ستاد اقامه نماز کشورگفت: نکته حائز اهمیت در خصوص موضوع انتخابات شرکت در آن است.

حجت الاسلام محسن قرائتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: هرچه آمار شرکت کنندگان در انتخابات افزایش یابد به طور یقین عصبانیت کفار و دشمنان از این امر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود که هر چیزی غیر خدا شرک است، اضافه کرد: شرک یعنی آنکه انسان به خاطر فرد، شی و مسئله ای از خدا دست بردارد.

قرائتی افزود: روز قیامت از چند مبحث نظیر ولایت از انسان پرسش می شود، تأثیر موضوعاتی مانند همشهری بودن، هم لباس بودن، هم لهجه بودن و... در امر انتخابات نوعی شرک است، دوست داشتن موضوع بدی نیست، اما پرستش غیر خدا شرک است.

وی با اشاره به گوشه ای از مصادیق قرآنی و تاریخی در خصوص لزوم بصیرت افزایی، بیان داشت: برادران حضرت یوسف(ع) ایشان را به چاه انداختند و نزد پدر با چهره ای گریان و محزون حاضر شدند و همچنین در آیات شریف قرآن کریم آمده است که عده ای قسم می خورند تا پشت این سپر، اهداف خود را پیش ببرند.

قرائتی افزود: روزی امیر مؤمنان حضرت علی(ع) به همراه تنی چند از یارانشان از مقابل درب خانه ای می گذشتند که صوت تلاوت قرآن آن شخص تمجید برخی اطرافیان حضرت را سبب شد، اما ایشان فرمودند که نباید فریب قرآن خواندن او را بخورید که او در ردیف خوارج است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: همچنین نباید فریب رزمندگی افراد در ادوار گذشته را نیز خورد، زبیر در عصر خود رزمنده ای توانا بود و در صحنه های بسیاری از رسول الله(ص) و اسلام دفاع کرد، اما او در روزهای آخر با مولای متقیان دشمنی کرد.

وی شناسایی ترفند های دشمن را از مصادیق بارز بصیرت افزایی دانست و گفت: مسائل مختلفی مانند تاریخ، عزل و نصبها و بررسی تفاوت بین شعارها و علمکردها به انسان بصیرت می دهد/س


برچسب ها: انتخابات ، دشمنان ، ولایت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.