قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس و بسترهای فرهنگی و هنری از این دست را بستری برای دفاع هنرمندانه از ارزش ها و نمادهای میهنی و دینی برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اهمیت خلیج فارس را مورد توجه و تأکید قرار داد و آن رامنطقه ای حیاتیو گلوگاه اقتصادی مهمی نه تنها برای کشور ایران و دیگر کشورهای دنیا خواند.

امام جمعه بجنورد افزود:اگر چه دشمنان نظام جمهوری اسلامی موضوع خلیج فارس را با یک انحراف خلیج عربی مطرح کردنداما اسناد تاریخیو ارزشی از دوران قبل و سالهای دور،این مهم را به ایران اسلامی منتسب می کند.

حجت الاسلام یعقوبی پس زدن فرهنگ دینی و ملی این آب و خاک را تنها هدف دشمنان از بکارگیری این حربه هادر ترویج این نگاه نادرستعنوان کرد و گفت:خلیج فارس با فرهنگ و ادبیات و هنر این سرزمین اسلامی عجین شده و ملموس و محسوس است.

وی همچنین با عنوان اینکه خلیج فارس نماد رشادتها و استقلال ملت ماست و باید تلاش کرد تا این نام زیبا همچنان ماندگار، با صلابت و استوار بماند،به قابلیت های فرهنگی و هنری و تأثیرات ارزشمند فعالان این عرصه و آثار تولیدی فاخرشاناشاره و بر اهمیت آن تأکید کرد.

همچنین اضافه کرد: بیان ارزش های فرهنگی همچون این مهم بی شک آثار فاخری هنری را به دنبال خواهد داشت و استان خراسان شمالی نیز سرشار از این قابلیت هاست.

وی در ادامه مطلب فوق به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس دراستان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: تاریخچه این هنر و نیز دیگر قابلیت های فرهنگی هنری همچون صنایع دستی این استان برسر زبان هاست و بهره مندی و توسعه این حوزه ها برای نشر ارزش ها بسیار با اهمیت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در تکمیل مطالب خود دراین باره اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری و شگفتی آفرینی مردم این استان در استقبال از رهبر خود و نیز تقدیر معظم له این حضور پرشور در پیام ویژه نوروزی خود، قابلیت های فراوان استان خراسان شمالی را بیش از پیش به منصه ظهور و بروز رسانده است.

حجت الاسلام یعقوبی درادامه بهره مندی از استعدادهای فرهنگی هنری را مورد تأکید قرار داد و با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره آن را فضایی برای دفاع هنرمندانه از ارزش های میهنی و دینی خواند.

یادآوری می شود؛ نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس 7 و 8 اردیبهشت ماه جاری در محل تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.