رئیس بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال به منزله کاهش تراکم جمعیتی و ترددها از فضای بیشتری برای نمایشگاه کتاب استفاده کرده ایم.

علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: امسال در نمایشگاه کتاب تهران قرار است مراحل تولید یک اثر به نمایش گذارده شود.
وی ادامه داد: هدف از این امر آشنایی مردم با فرایند و تکنولوژی صنعت چاپ با هدف توسعه سرمایه گذاری در چاپ است به این امید که کشور ما را از تک محصولی بودن نجات دهد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جا به جایی ناشران خارجی به مکان دیگر افزود: این جریان به منظور استفاده بیشتر از فضاها و کاهش تراکم جمعیتی و ترددها صورت گرفته است.
وی در همین راستا عنوان کرد: ما  این جابه جایی را به همه تشکلهای نشر پیشنهاد دادیم و ناشران دانشگاهی نیز به دلیل ارتباط مکانی با ناشران بین الملل این پیشنهاد را پذیرفتند.
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در رابطه با حذف بن کارت های بخش بین الملل و جایگزینی خرید سفارش اینترنتی به جای آن اظهار داشت: ما با اجرای این امر در نمایشگاه به نوعی یکسان سازی کردیم و با ایجاد سهولت کار برای مراجعه کنندگان در بخش بین الملل از اتلاف وقت جلوگیری کرده ایم.
وی در زمینه غرفه بندی های بخشهای مختلف نمایشگاه تصریح کرد: در حال حاضر تمامی بخشهای نمایشگاه و غرفه بندی های‌ آنها به اتمام رسیده است و آماده تحویل به ناشران در هر بخش است.
وی همچنین بیان کرد: طراحی پوستر نمایشگاه کتاب و هماهنگی های لازم برای اطلاع رسانی با صدا و سیما انجام شده و انشاءالله 7 اردیبهشت مراسم رونمایی از آن صورت خواهد گرفت.
اسماعیلی با اشاره به آیین افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه اظهار کرد: بعد از ظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی صورت خواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.