سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سال گذشته طرح پالایش مددجویان برای بررسی وضعیت مددجویانی که سالهاست تحت پوشش خدمات دائم این نهاد متوقف شده اند ، انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ؛ حسین انواری ، در سفر به کرمان     در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت : سال گذشته طرح پالایش و ساماندهی مددجویان برای بررسی وضعیت مددجویانی که سالهاست تحت پوشش خدمات دائم این نهاد متوقف شده اند ، انجام شد.

وی در خصوص اهداف این طرح تصریح کرد : رفع همپوشی بین مشمولین خدمات کمیته امداد امام خمینی و سایر خدمات بیمه ای ، مشخص کردن خدمات جا افتاده در خانواده ها ، بررسی وضعیت جدید خانواده ها ، بررسی وضعیت خانواده های چند همسری و ادغام پرونده های آنها ، و ملزم کردن از کار افتادگان به نظریه کمیسیون پزشکی و تعیین نوع و میزان خدمات بر اساس درصد از کار افتادگی از مهمترین اهداف این طرح است.

انواری در ادامه از ایجاد 300 هزار فرصت شغلی جدید در سال 90 خبر دارد گفت : در سال 90 بیش از 80 هزار خانوار به خودکفایی رسیدند.

وی همچنین افزود : در سال گذشته مسئولیت اشتغال روستاییان هم توسط شورای عالی اشتغال کشور بر عهده کمیته امداد قرار گرفت و در این زمینه ایجاد

اشتغال های کوچک و خانگی در روستاها در دستور کار قرار گرفت.

انواری در ادامه در خصوص پرداخت یارانه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : پرداخت یارانه در مناطقی ، خصوصا در مناطق روستایی تاثیرات خوبی داشت اما در مناطقی منجر به بیکاری افراد شد.

وی افزود : بخشی از یارانه های خانواده ها هم به خرید کالاهای غیر ضروری و کم اهمیت اختصاص یافت.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خاطر نشان کرد : برای رفع این مشکل ، به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم به جای یارانه های نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ، در سال در چند نوبت ارزاق ارزان قیمت برای تامین مایحتاج ضروری آنها ، اعطا شود.

وی در خصوص کمک های مردمی هم گفت: مشارکت های مردمی در 46 طرح اجرایی ، تامین می شود که صدقات دریافتی از طریق صندوق های صدقات یکی از این طرح هاست.

انواری مشارکت های مردمی را مکمل منابع دولتی برای رفع نیازهای این نهاد برشمرد و افزود:

سال گذشته ، 35 درصد از منابع مورد نیاز از طریق کمک های مردمی تامین شد و این منابع خلا عدم تخصیص اعتبار دولتی را جبران کرد.

وی از اجرای طرح شبکه نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری خبر داد و افزود : با بهره گیری از مساجد ، جذب حضور مردم هر محله بیشتر و بهتر انجام می شود./س

برچسب ها: پالایش ، مددجویان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.