اولين نشست انتخاب برترين بنگاه اقتصادي در زمينه نانو فناوري ايران در موسسه خدمات فناوري تا بازار (کريدور) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ اولين جلسه آموزشي ارزيابي برترين هاي نانو با حضور صاحبان طرح ها، مخترعان و توليدکنندگان سراسر کشور برگزار شد.
در ابتداي اين نشست، مخترعين و توليدکنندگان در راستاي برگزاري اين جشنواره رقابتي و کم و کيف و ارزيابي و نحوه قضاوت آن آشنا شدند.
ميرجواد نگارنده، مديرعامل موسسه خدمات فناوري تا بازار (کريدور)، گفت: درهاي اين کريدور به روي شرکت هاي نانويي باز است تا بيايند مشکلات پيش روي خود را بيان کنند تا بتوانيم به عنوان مفصل بين دولت و شرکت هاي بخش خصوصي نقش موثري داشته و بازوي تقويت توليدات نانويي باشيم.
نگارنده با اشاره به تسريع در عملياتي شدن فناوري هاي نانويي که توسط مخترعين و پژوهشگران ارائه شده است، افزود: در وزارتخانه هاي مرتبط کميته هايي تشکيل داده ايم که طرح هاي نانويي که مورد بررسي قرار گرفته و تائيديه نانو مقياس دريافت کرده اند، بتوانند با مراجعه به کميته تخصصي خود، سريعتر کارهاي اداري را انجام دهند.
وي با توجه به تعاملات و هماهنگي هاي في مابين کريدور و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: هم ا کنون کميته نانو در وزارتخانه و سازمان فعلي است که درصدد هستيم تا برحسب نياز در ديگر وزارتخانه ها همچون وزارت جهاد کشاورزي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت مسکننيز کميته نانو را تشکيل دهيم.
در ادامه اين جلسه، قاسم جعفري مدير ارتباط با شرکت هاي کريدور، نيز گفت: اين کريدور مستقيما زير نظر ستاد ويژه توسعه فناوري رياست جمهوري است که به هدف حمايت از شرکت هاي نانويي فعاليت مي کند.
وي افزود: اين کريدور داراي بخش هاي گوناگوني همچون مشاوره حقوقي، ثبت اختراع، مالياتي، اقتصادي و حسابرسي بوده که شرکت ها مي توانند از اين خدمات به طور رايگان استفاده کنند.
جعفري خاطرنشان کرد: به منظور سرعت انتقال خواسته هاي شرکت ها به کريدور و ستاد، براي هر شرکت يک نماينده به عنوان پشتيبان قرار داده ايم که به نفع شرکت ها فعاليت مي کنند و پيگير خواسته هاي آنها هستند.
يادآور مي شود؛ اين جشنواره که در هفت سال گذشته همزمان با نمايشگاه دستاوردهاي نانو برگزار مي شد، قرار است در سال جاري به صورت مستقل برگزار شود و شرکت برتر محصولات نانويي، تجهيزات نانويي، نانو مواد، شرکت نوپا برتر و شرکت با پيشرفت قابل توجهي در حال برگزاري است.
برچسب ها: بنگاه ، اقتصادی ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار