سخنگوي رياست جمهوري مصر روز چهارشنبه اعلام کرد هشام قنديل نخست وزير اين کشور که به شدت به سبب ناکامي در احيا اوضاع اقتصادي مصر با انتقاد مواجه است مشمول ترميم محدود کابينه که در روزهاي آينده اعلام مي شود نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ ايهاب فهمي در کنفرانسي خبري گفت: اين ترميمي محدود است و نخست وزير مشمول آن نمي شود.برخي از اعضاي حزب حاکم اخوان المسلمين مصر در انتقاد از قنديل به سکولارها، ليبرال ها و مخالفان چپگراي اين کشور و همچنين احزاب تکفيري ملحق شده اند.

وي ادامه داد: هدف از اين ترميم کابينه ارتقا عملکرد وزراست و گفتگوها همچنان در ارتباط با اين تغييرات ادامه دارد. ترميم کابينه در روزهاي آينده اعلام مي شود و معيار اصلي انتخاب صلاحيت افراد است. فهمي گفت مصر در آستانه دستيابي به توافقنامه اي با صندوق بين المللي پول براي دريافت وامي چهار ميليارد و هشتصد ميليون دلاري است.

وي افزود رياست جمهوري مصر با گروههاي سياسي از جمله جبهه نجات ملي مخالف، ائتلاف احزاب چپگرا، سکولار و ليبرال درباره ترکيب دولت جديد مشورت کرده است.با اين حال جبهه نجات ملي برگزاري گفتگو درباره ترميم کابينه را رد کرده است و مي گويد مرسي بايد ابتدا قبل از هر گفتگويي با برکناري قنديل موافقت کند، يک دولت شايسته و بي طرف را منصوب کند و دادستان کل را نيز برکنار کند.

سخنگوي اين جبهه اعلام کرد وزراي کليدي که سمت شان بر انتخابات پارلماني اواخر امسال تاثيرگذار است بايد به لحاظ سياسي بي طرف باشند. اين وزرا شامل وزير کشور، حمل و نقل، دولت محلي، آموزش، اطلاع رساني و تدارکات است.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: قندیل ، مرسی ، سخنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار