آنتونیو سانتوس رئیس کتابخانه ملی فیلیپین امروز 4 اردیبهشت 1392 از بخش های مختلف ساختمان آرشیو ملی بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که حدود 3 ساعت به طول انجامید سانتوس رئیس کتابخانه ملی فیلیپین به همراه معاون خودخانم جاسینتو از نزدیک با بخش های مختلف آرشیو ملی ایران آشنا شدند و با غلامرضا عزیزی معاون اسناد ملی و عضو هیأت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به بحث و تبادل نطر پرداختند.
در ابتداي اين دیدار آقاي عزيزي معاون اسناد سازمان ضمن عرض خير مقدم به مهمانان فیلیپینی، به تشريح عملکرد وظرفیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه آرشیو و اسناد پرداخت و سپس به همراه رئیس کتابخانه ملی فیلیپین از بخش های مختلف آرشیو بازدی کردند.
رئیس کتابخانه ملی فیلیپین در بخشی از صحبت های خود با تقدیر از عملکرد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه ادغام آرشیو ملی و کتابخانه ملی، این حرکت موفق را الگویی موفق برای کتابخانه ملی سایر کشورها و از جمله کتابخانه ملی فیلیپین نامید و آن را مایه کم کردن هزینه ها و تخصصی شدن کارها نامید. همچنین سانتوس ضمن برشمردن مزایا و ویژگی های آرشیو ملی ایران، تجهیزات و ابراز آرشیو ایران را در سطح بالایی ارزیابی کرد و اذعان کرد که در مقایسه با آرشیو ملی فلیپین در جایگاه بالاتری قرار دارد.
گفتنی است؛ رئیس کتابخانه ملی فیلیپین فردا نیز طی مراسمی تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه ملی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی را امضاء خواهد کرد.
خاطرنشان می شود سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکنون 50 تفاهم نامه معتبر با سایر کشورها جهان امضاء کرده است./ص

برچسب ها: کتابخانه ، آرشیو ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.