جورجو ناپوليتانو رئيس جمهور ايتاليا پس از گذشت شصت روز از زمان برگزاري انتخابات پارلماني و نبود دولت در اين کشور، انريکو لتا را مامور تشکيل کابينه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راي نيوز ايتاليا ؛ انريکو لتا که بتازگي با عنوان نخست وزير ايتاليا مامور تشکيل دولت شده است در کنفرانس مطبوعاتي گفت:  به من ماموريت تشکيل دولت داده شده است. من احساس مسئوليت خيلي سنگيني مي کنم. وضعي که ما از آن داريم، بسيار سخت و شکننده است. از صندوق هاي انتخابات، اکثريت آراء بيرون نيامده است. شصت روز از زمان برگزاري انتخابات پارلماني در ايتاليا مي گذرد و کشور در انتظار تشکيل دولت است. همه ما مي دانيم که اين وضعي است که نمي تواند به همين شکل ادامه پيدا کند. بدين ترتيب من اين عنوان، اين دعوت و اين مسئوليت را قبول کرده ام. من احساس مسئوليت بسيار سنگيني مي کنم. حتي سنگين تر از توانايي ام در اداره کردن آن.  بويژه اينکه فکر مي کنم آن بخش از کشور که در حال تحمل درد ورنج است، به پاسخ نياز دارد.

من فکر مي کنم آن قشري از جامعه که براي اشتغال در حال تحمل درد ورنج است، نياز به پاسخ هايي دارند. اشتغالي که وجود ندارد، اشتغالي که از دست رفته است، شرکت هايي که بسته و تعطيل مي شوند. شرکت هاي کوچک و متوسط ايتاليايي که قلب سيستم توليد ما هستند، در حال بسته شدن اند. احساس فقر که در حال رشد بوده و جواناني که از ايتاليا خارج مي شوند، چرا که فرصتي در کشورمان براي آنها فراهم نمي شود.اولين تعهد مهم، دادن پاسخ بويژه به اين ضرورت هاي بزرگ و غير قابل تحمل است.دومين موضوع، بطور طبيعي موضوع چگونگي دادن پاسخ هايي سياسي است، بطوريکه اين سياست ها باز هم قابل باور باشند.

سياست همه اعتبار خود را از دست داده است. در ماه هاي اخير شاهد چنين چيزي بوده ايم. پاسخ راي دهندگان يعني پاسخ هاي مردمي نيز گواهي بر اين ادعا بوده اند. بايد اعتبار همه ما احياء شود، در غير اينصورت ابزاري که قادر باشد بطور عملي و موثر مشکل ها را حل کند، وجود نخواهد داشت. مشکل ها به تنهايي حل نخواهند شد و نياز به ابزارهايي است و اين ابزار فقط در دست سياست است. 

من متعهد شده و خواهم شد تا خروجي اين ماجرا، يک سياست ايتاليايي متفاوتي باشد.اين هدف نيز از طريق اجراي اصلاحات قانون اساسي بمنظور تغيير سيستم دو مجلس (مجلس نمايندگان و سنا)عملي خواهد شد. سيستم دو مجلسي که هر کدام داراي قوانين انتخاباتي متفاوتي هستند که نتيجه چنين سيستمي متوقف کردن کشور شده است.  

لتا مسئوليت پذيري قدرت هاي سياسي را در ايتاليا خواستار شده و گفت: من با همه قدرت هاي سياسي حاضر در مجلس نمايندگان صحبت خواهم کرد. بويژه اينکه براي انجام دادن اصلاحات لازم و ضروري، با هدف کاهش تعداد نمايندگان مجلس، تغيير قوانين انتخاباتي و همه مواردي که امروز لازم و ضروري هستند، بايد با مشارکتي ممکن و گسترده براي چنين کارهاي اقدام کنيم. بطور طبيعي همه اين کارها را زماني مي شود انجام داد که ايتاليا در اروپا به تعهد قوي خود ادامه دهد تا موجب تغيير سياست هاي اتحاديه اروپا که بيشتر بر اساس سياست رياضتي است، شود. سياست هاي رياضتي اي که رئيس کميسيون اروپايي نيز گفته بود اين سياست ها، سياست هاي مورد قبولي نيستند.

تلاش خواهم کرد همه اين کارها را در کمترين زمان ممکن انجام دهم. چرا که لازم است هر چه سريع تر به اين مسائل پرداخته و پاسخ داده شود. بنابراين، فردا گفتگوهايي با اعضاي مجلس نمايندگان خواهم داشت. اين تلاشي پيچيده و مشکل است و با تمام تعهدم به آن خواهم پرداخت.

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار