استاندارقم گفت:همه مولفه های معماری اسلامی-ایرانی که در همایش معماری اسلامی ایرانی گردآوری شده است باید در نشستی تخصصی مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، کرمرضا پیریایی در همایش الگوی معماری اسلامی-ایرانی در قم با تاکید بر ضرورت غنیمت شمردن فرصت ها عنوان کرد: باید همه ارزشهای معماری اسلامی و ایرانی نهادینه و فرهنگ سازی شود.
وی تصریح کرد:مسئولان، متخصصان، پژوهشگران و محققان در عرصه معماری اسلامی و ایرانی، ارزیابی خوبی ارائه داده اند و مطالعات گسترده ای در این زمینه گردآوری شده است.
استاندار قم، بررسی تخصصی مولفه های معماری اسلامی و ایرانی را خواستار شد و افزود:در نشستی تخصصی باید مولفه های مهم این همایش را به سمت مقصد اجابت، تشویق و راهنمایی کنیم و با سیاست گذاریهای کلی و مهندسی جامع، به فرهنگ سازی بپردازیم.
وی توسعه فرهنگ عمومی در راستای معماری اسلامی و ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قم به واسطه حضور مقدس حضرت معصومه(س)، علمای عظام و حوزه های علمیه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمندی در معماری اسلامی و ایرانی می باشد که باید این ارزشها به خوبی در معماری کنونی طراحی شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.