در حالی که رقابتهای فوتبال لیگ برتر کشورمان به روزهای اوج خود رسیده است و صبایی ها که نه قهرمان می شوند و نه سهمیه حضور در رقابتهای آسیایی را می گیرند و نه سقوط می کنند و بازی های این تیم در این زمان اهمیت چندانی ندارد اما باز هم میبینیم که از طرف مسئولین باشگاه به تیم های پایه ی صبای قم هیچ توجهی نمی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، رسیدگی به تیم های پایه با هدف تقویت تیم های بزرگسالان، آینده نگری در رشته ی فوتبال و تقویت و نیرو سازی برای دیگر تیم ها در همه جای دنیا مرسوم است.
اینکه در کشورمان به تیم ملی و باشگاههای لیگ برتری اهمیت فوق العاده ای داده می شود و در نقطه ی مقابل یه تیم های پایه که مهم تر و حساس تر از بقیه ی تیم هاست توجهی نمی شود امری طبیعیست و باید با موشکافی علت این امر را جست.
فوتبال ابتدا به کودکان، نوجوانان و جوانان ختم می شود و بعد به بزرگسالان می رسد.
در همه جای دنیا و در تیم های بزرگ و باشگاههای مطرحی همچون رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد و ... توجه به امر تیمهای پایه بسیار حائز اهمیت است و تیمهای بزرگسالان این باشگاهها همگی از تیم های پایه تغذیه می شوند، حال در ایران و در استان قم نسبت به دیگر نقاط جهان وضعیت برعکس حکم فرماست.
باشگاههای لیگ برتری اگر برای تیمهای بزرگسالان 10 میلیارد تومان هزینه می کنند تا در یک فصل نتیجه بگیرند در تیمهای پایه این هزینه 1 میلیارد است. یعنی یک به 10 و این یعنی عدم توجه به تیم های پایه...
شاید تغییرات مداوم مدیران باشگاهها از یک سو و نتیجه گیری و داشتن کارنامه ی درخشان و مثبت مدیران دو دلیلی باشد که باعث می شود مدیران ارشد باشگاهها هزینه های یک سال باشگاهها را فقط در تیم های بزرگسالان ببینند و به تیمهای پایه توجهی نداشته باشند.
در استان قم نیز به تیم فوتبال صبا توجه ویژه ای می شود، حال اینکه تقاضای عموم مردم و مسئولین دیگر این است که این تیم هر چه سریعتر به قم منتقل شود و با حضور بازیکنان بومی در این تیم هوادارن بیشتری نیز جذب تماشای بازیهای این تیم شوند.
بازیکنان بومی ای که همگی در تیمهای امید، جوانان و نوجوانان توپ می زنند و باید در آینده به بزرگسالان منتقل شوند.
با اندکی توجه در نتایج به دست آمده تیمهای پایه ی صبا می توان به این امر پی برد که مسئولین هیچ توجهی به تیم های پایه ندارند و فقط به نتیجه گیری در لیگ برتر فوتبال کشور و تیم بزرگسالان می اندیشند.
حضور تیم امید صبای قم در رده ی یازدهم جدول دوازده تیمی رقابتها گواه بر این مدعاست.
تیمی که از ابتدای فصل نتایج ناامید کننده ای گرفته و حتی کادر فنی آن هم تغییر نکرده است و در حال حاضر برای سقوط به دسته پایین تر و رهایی از نتایج ضعیف در لیگ برتر لحظه شماری می کند./س
 
---------------------------------
یادداشت: محسن اسمی
---------------------------------
برچسب ها: قم ، بی توجهی ، تیمهای پایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.