تعداد افراد بیکار در اسپانیا از شش میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ; میزان بیکاری در اسپانیا در سه ماهه اول امسال به حدود بیست و هفت درصد رسیده است. این مساله شرایط را برای جوانان جویای کار در اسپانیا بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

افزایش بیکاری در اسپانیا ناشی از سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور است. این سیاست باعث شده است اخراج کارگران و کارکنان در اسپانیا بسیار راحت شود. وی گفت میزان بیکاری در اسپانیا در سه ماهه اول سال همیشه افزایش می یابد که علت آن هم عواملی مانند تعطیلی فعالیت های کشاورزی در این فصل و همچنین شروع دوره بعد از تعطیلات کریسمس و کاهش فعالیت بخش های مختلف از جمله بخش های خدماتی و تولیدی است.

بر اساس این گزارش، افزایش بیکاری در اسپانیا باعث شده است که انتقادات منتقدان دولت مادرید بویژه انتقادات از سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور تشدید شود. بیش از یک سال است که دولت اسپانیا اعمال سیاست ریاضت اقتصادی را در این کشور شروع کرده است. دولت مادرید تلاش های زیادی برای کاهش کسری بودجه این کشور انجام داده و تلاش کرده است میزان کسری بودجه را به سطح تعیین شده توسط اروپا برساند. اما اکنون بنظر می رسد افزایش بیکاری در اسپانیا یکی از عواقب سیاست های اصلاحی است که دولت مادرید بر لزوم اجرای آنها تاکید می کند.

براساس این گزارش، دولت مادرید بشدت تحت فشار قرار دارد تا سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد و زمینه را برای استخدام نیروهای جدید در بخش های مختلف فراهم کند اما بعید بنظر می رسد که دولت مادرید در شرایط کنونی سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد.


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سرگردانی ، اسپانیا ، بیکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار