سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به طور قطعی نمی توان گفت که هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شده از خاک لبنان برخاسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  افیخای ادرعی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی افزود : نیروهای ارتش دفاعی اسرائیل این هواپیمای بدون سرنشین را که از جنوب سواحل لبنان به سمت حریم هوایی اسرائیل در حال حرکت بود ، ردگیری کردند و هنگامی که به فضای هوایی ما نزدیک شد جنگنده های اسرائیلی به سوی آن هجوم بردند.

وی افزود: هنگامی که ما مطمئن شدیم این هواپیما یک هواپیمای ناشناس است و متعلق به کشورهای دوست ما نیست ژنرال امیر اشل فرمانده نیروی هوایی دستور داد تا یکی از جنگنده های اف شانزده ما این هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دهد و سرنگون کند. این هواپیما پس از آنکه مورد هدف قرار گرفت در دریا سقوط کرد.

افیخای ادرعی خاطرنشان کرد:هم اکنون نیروی دریایی اسرائیل به کمک نیروی هوایی در حال جستجو در دریا هستند تا لاشه و یا اجزا متلاشی شده این هواپیما را پیدا کنند تا اطلاعات بیشتری از هویت و نوع این هوپیمای بدون سرنشین ناشناس به دست آوریم.

وی ادامه داد: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این هواپیمای بدون سرنشین یک هواپیمای نسبتاً کوچک بوده است و با اولین موشکی که از جنگنده اسرائیلی شلیک شد ،هدف قرار گرفت و سرنگون شد و در فاصله 6 مایل دریایی از سواحل شهر حیفا سقوط کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این هواپیما در ارتفاع نود هزار پایی که ارتفاع بالایی است در حال پرواز بود.

وی تاکید کرد: فعلاً نمی توان گفت که صد در صد این هواپیمای بدون سرنشین از خاک لبنان برخاسته است. نیروهای هوایی اسرائیل این هواپیمای بدون سرنشین را زمانی که بر فراز ساحل لبنان در حال پرواز بود ، ردگیری کردند و از آن زمان نیروهای دفاع هوایی این هواپیما را تحت نظر گرفتند و هنگامی که به مرز ما نزدیک شد با جنگنده های اسرائیلی مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود پس از نفوذ این هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوائی اسرائیل ،بالگرد بنیامین نتانیاهو که به سمت شمال سرزمین های اشغالی می رفت مجبور به فرود اظطراری شد؛ گفت: البته من سخنگوی نخست وزیر نیستم اما این مساله در رسانه های اسرائیلی مطرح شد.

به هر حال نیروهای دفاع هوایی اسرائیل نیم ساعت قبل از مواجه و سرنگون کردن این هواپیمای بدون سرنشین آن را ردگیری کرده بودند و این مساله بار دیگر ثابت می کند اسرائیل نیازمند آن است که برای مقابله با هرگونه تهدیدی، حالت آمادگی دائمی خود را در زمینه هوایی، دریایی و زمینی حفظ کند.
برچسب ها: پهپاد ، لبنان ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار