اوضاع امنیتی لیبی نشان دهنده ناتوانی دولت این کشور از کنترل اوضاع و نداشتن برنامه برای حفظ امنیت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ تحولات امنیتی در لیبی بخصوص پس از حمله به سفارت فرانسه در طرابلس نشان دهنده ناتوانی دولت این کشور از کنترل اوضاع امنیتی است و همین امر راه را برای سوء استفاده القاعده از این اوضاع باز کرده است. 

غدی غنطوس گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به انفجار اخیر در سفارت فرانسه در طرابلس افزود: درگیری های شبانه بین گروه های مسلح، یورش به وزارت دادگستری و ربودن معاون نخست وزیر، تیراندازی به خودروی رئیس کنگره ملی و حمله به اتباع خارجی و ربودن خودروها و سرقت آنها نشان دهنده ناتوانی دولت لیبی از کنترل کامل اوضاع امنیتی طرابلس است. ناامنی های روز افزون در جنوب لیبی کشور را وارد مرحله هرج و مرج امنیتی خطرناکی کرده است که القاعده از آن برای تقویت مواضع و دستیابی به اهداف خود استفاده می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: دولت لیبی تصمیم گرفته است گارد ملی را از انقلابیون و افراد مسلح تشکیل دهد تا از مراکز و تاسیسات مهم کشور از جمله تاسیسات نفتی محافظت کنند. اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد انتخاب افراد مسلح و متقاعد کردن آنها برای پیوستن به این نیروهاست. افراد مسلح در لیبی به سه دسته تقسیم می شوند. انقلابیون که می توان با آنها تعامل کرد، افراد مسلحی که عضو نیروهای معمر القذافی بودند و مردم را شکنجه می کردند. اما گروه سوم از کسانی تشکیل می شود که در قالب گروه های مسلح فعالیت می کنند و به قاچاق مواد مخدر و انجام کارهایی می پردازند که به امنیت کشور آسیب وارد می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر صحرای بزرگ لیبی نیز منطقه ای وسیع برای قاچاق سلاح و مواد مخدر و قاچاق انسان به شمار می رود و اوضاع لیبی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. دولت لیبی برنامه سیاسی کاملی که جوانان و انقلابیون نیز در آن مشارکت داشته باشند، ندارد و ناظران معتقدند همین امر عامل اصلی ناامنی ها در کشور است. 

                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: لیبی ، امنیت ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار