امام جمعه اردبیل با انتقاد شدید از کار انتخاباتی دولت در آستانه 24 خرداد گفت: دولت به جای کارهای انتخاباتی باید تورم را مهار کرده و اقتصاد را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل به موسم انتخابات و به برخی کارهای عوام‌پسندانه اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت رو به رشد کشور هستند و می‌خواهند به هر وسیله‌ای متوسل شوند تا اهداف انتخاباتی خود را به پیش ببرند در حالی که در این کشور کارهای عظیمی صورت گرفته که در خاورمیانه و سطح بین‌المللی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که در نقد انصاف را کنار بگذارند خائن هستند و طوری نباشد که دلسردی در جامعه ایجاد شده و به واسطه نقدهای غیرواقعی کارهای انجام شده زیرسوال برود.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از کارهای انتخاباتی دولت اضافه کرد: دولت به جای آنکه مورد وثوق در برگزاری انتخابات باشد دست به کارهای تبلیغاتی به نفع کاندیدای مورد نظر خود می‌زند که این کار با اصول دموکراسی ما سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: اینکه وعده پرداخت 250 هزار تومان یارانه را به مردم بدهیم کار غیرکارشناسی و سخن خامی است چرا که بودجه دولت در سال جاری انقباضی بسته شده و اعتباری وجود ندارد که بخواهند این میزان یارانه پرداخت کنند.

وی گفت: قطعا دولت با این شرایط این میزان یارانه را از جیب ملت می‌پردازد و با این حرکت قطعا تورم 200 درصد رشد پیدا کرده و توان پرداخت آن نیز به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دولتی که توان پرداخت یارانه فعلی را که در سال گذشته به رقم 60 هزار میلیارد تومان رسید ندارد از کجا می‌خواهد یارانه‌ای با رقم 250 هزار تومان را تامین کند که این در حقیقت وعده دادن سرخرمن است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: این وعده دادن‌ها و در مقابل عمل نکردن، توهین و اهانت به شعور ملت است چرا که باید در شرایط فعلی واقع‌بینانه به مردم وعده داده و به آن عمل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: دولت در سفر اول 200 میلیارد تومان و در سفر چهارم 50 میلیارد تومان برای توسعه و رشد اردبیل وعده داده بود که بخش عظیمی از آنها محقق نشد چگونه با این شرایط دولت فکر می‌کند قادر به پرداخت یارانه‌های با رقم بالاتر است.

وی گفت: دولت به جای کارهای انتخاباتی باید تورم را حل کند چرا که بیشترین مشکلات مردم ما ناشی از گرانی‌هاست.

امام جمعه اردبیل از زبان مردم خطاب به رئیس جمهور گفت: حرف این ملت این است که ارز مرجع را از کالاهای اساسی برندار و با ابزار قرار دادن برخی اقدامات و کارهای زیربنایی و وعده‌های نابجا با احساسات ملت بازی نکن.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسلمانان واقعی خیرخواه همدیگر هستند و این رفتار آسمانی‌ترین رفتار انسانی است که یک مومن خیرخواه برادر مومنش باشد.

وی ابراز داشت: بنده از سر خیرخواهی به سران آذربایجان هشدار می‌دهم که از جسارت و اهانت به ساحت حضرت زهرا(س) پرهیز کنند و اینکه بخواهند از تشکیل روضه زهرا و عزاداری برای ایشان در سرزمین اسلامی آذربایجان پیشگیری کرده و اقدام سختگیرانه‌ای را انجام دهند کار درست و همسو با خواسته مردم نیست.

امام جمعه اردبیل یادآور شد؛ بنده زمانی که شنیدم شیعه و عزادار حضرت زهرا را با فجیع‌ترین شکل از ساختمان سه طبقه به پایین آورده و او را عمداً کشتند به حکومت آذربایجان معترض شدم و اعلام کردم اهانت به حضرت زهرا(س) عاقبت خوشی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: حق بزرگ شیعه آذری این است که به قرآن، پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار اهانت نشود و اگر این سیره و روش حفظ شود قطعاً حق مسلمانی ادا شده است.

وی به سختگیری‌های حاکمان آذربایجان در موضوع حجاب اشاره کرد و افزود: اینکه به خاطر ترغیب و تشویق به حجاب و عمل به 16 آیه قرآنی در این زمینه فردی را 38 سال زندانی کنیم بزرگترین خیانت به آرمان یک ملت است که با فرهنگ قرآنی، نبوی، علوی و فاطمی و حسینی زیست می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ملت آذربایجان آنقدر هوشمند هستند که نسبت به حجاب حساس باشند چرا که می‌دانند اگر حجاب خود را کنار بگذارند سایر آلودگی‌ها و گناهان در این کشور مرسوم می‌شود.

وی سخن یکی از نمایندگان مجلس آذربایجان را که باید در این کشور فحشا را آزاد کنیم یادآور شد و افزود: بنده از این سخنان غصه خوردم چرا که اگر خاک آذربایجان و ثروت این کشور به تاراج رفته نباید ناموس آن نیز به تاراج برود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: نباید مجلسیان آذربایجان برای ناموس این کشور هر روز نقشه بکشند و ما انتظار داریم حاکمان این کشور سعه صدر داشته باشند چرا که اگر سعه صدر وجود نداشته باشد جمع فشارهای مردمی به نابسامانی‌ها دامن می‌زند/س 

برچسب ها: اردبیل ، مهار ، تورم ، بجای ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.