مدیرکل شیلات استان مازندران از 412 میلیارد تومان گردش اقتصادی تولیدات آبزی‌پروری استان خبر داد.

حبیب‌نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه امروزه بهره‌بردار از طرح‌های شیلاتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه ‏در کشور یاد می‌کند، گفت : استان مازندران با داشتن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در آب‌های داخلی به منظور توسعه ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل 17 هزار هکتار در آببندان‌ها، رودخانه‌های مهم شیلاتی، چشمه‌ها و وجود مناطق ‏کوهستانی و دمای مناسب در منطقه مرکزی استان فعالیت‌های شیلاتی استان را در جایگاه ویژه و ممتازی در سطح کشور ‏رسانده است.

وی افزود : به نحوی که شیلات مازندران طی چند سال متوالی رتبه نخست آبزی‌پروری و ‏مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات استان مازندران با اشاره به اینکه پارسال بیش ‏از 2 هزار و 500 واحد آبزی‌پروری در بخش‌های مختلف پرورش ماهیان گرم آبی، سردآبی، زینتی و خاویاری به تولید آبزیان ‏پرورشی و عرضه آن به بازار فعالیت داشته است، تصریح کرد : پارسال 45 هزار و 910 تن ماهیان گرم آبی، 16 هزار و 536 تن ماهی سرد ‏آبی، 127 تن ماهی خاویاری پرورشی، حدود 3.5میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تولید شد.

حبیب نژاد از تکثیر ‏بیش از 82 میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان خبر داد و گفت : گردش اقتصادی تولید آبزیان پرورشی در منابع ‏آب‌های داخلی پارسال بیش از 4 هزار و 122 میلیارد ریال معادل 412 میلیارد و 220 تومان بوده که نشانگر جایگاه والای ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه زمینه برای سرمایه‌گذاری ‏در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مناسب و مهیا است، افزود : با توجه به استقبال کشورهای آسیای میانه ‏از محصولات شیلات استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های در دست ‏اجرای شیلات استان است.

به گفته حبیب نژاد در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر به طور منظم در بخش‌های مختلف آبزی‌‏پروری استان مشغول فعالیت هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.